Telenet rekent duizenden klanten door 'menselijke fout' te veel aan

11/04/15 om 15:33 - Bijgewerkt om 15:54

Een te late overschakeling van winter- naar zomeruur zorgde voor duizenden foute facturen. Telenet laat weten te zullen terugbetalen.

Telenet rekent duizenden klanten door 'menselijke fout' te veel aan

© belga

Duizenden klanten van Telenet kregen een foute factuur: de aanpassing van winter- naar zomeruur werd te laat doorgevoerd. Daardoor rekende de telecomoperator een uur lang het piektarief aan voor klanten die met de vaste lijn belden tijdens het daltarief. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

'Wie op maandag 30 maart tussen 16 en 17 uur telefoneerde, werd in ons systeem geregistreerd alsof het tussen 15 en 16 uur was', luidt het in de krant. 'Het winteruur moest manueel naar zomeruur gewijzigd worden en dat gebeurde niet in het weekend van 28 op 29 maart. De aanpassing gebeurde pas op 31 maart.'

Het bedrijf laat weten dat een 'menselijke fout' de reden is. Klanten die te veel hebben betaald, zullen terugbetaald worden.

(SD)

Lees meer over:

Onze partners