Telenet vereenvoudigt mobiele tariefplannen

Stefan Grommen Stefan Grommen est rédacteur de Data News.

King en Kong, zo heten voortaan de twee mobiele abonnementen van Telenet. Doel? Voornamelijk minder complexiteit, zo blijkt. “Na onderzoek bij onze klanten bleek dat ze vier klachten hadden over de bestaande mobiele markt”, vertelt Inge Smidts, senior vice-president Residential Marketing bij Telenet op een druk gevolgde persconferentie. “Mobiel bellen en zeker het verbruik van mobiele data is veel te duur, de bestaande tariefplannen zijn complex en onduidelijk, bestaande klanten worden benadeeld te opzichte van nieuwe klanten en een mobiele klant voelt zich gevangen in zijn abonnement. Dat hebben we proberen aan te pakken met onze nieuwe abonnementen.”

King en Kong, zo heten voortaan de twee mobiele abonnementen van Telenet. Doel? Voornamelijk minder complexiteit, zo blijkt. “Na onderzoek bij onze klanten bleek dat ze vier klachten hadden over de bestaande mobiele markt”, vertelt Inge Smidts, senior vice-president Residential Marketing bij Telenet op een druk gevolgde persconferentie.

“Mobiel bellen en zeker het verbruik van mobiele data is veel te duur, de bestaande tariefplannen zijn complex en onduidelijk, bestaande klanten worden benadeeld te opzichte van nieuwe klanten en een mobiele klant voelt zich gevangen in zijn abonnement. Dat hebben we proberen aan te pakken met onze nieuwe abonnementen.”

Telenet kiest vanaf morgen nog slechts voor 2 mobiele formules, voor consumenten, maar ook voor zelfstandigen en kmo’s. Voor “King” betaal je maandelijks 20 euro. Daarvoor krijg je 150 belminuten, 10.000 sms’jes en 500MB data. “Kong” kost 70 euro en bevat 2000 minuten, 10.000 sms’jes en 1GB data.

Klanten die al televisie, internet of vaste telefonie van Telenet hebben betalen slechts respectievelijk 15 euro en 50 euro. Wil je geen abonnement, dan kan je nog altijd voor Walk & Talk blijven opteren (zoals vandaag ook al kon): een sim-kaartje waarbij je louter voor je verbruik betaalt. Alle tariefplannen zijn ook gratis op te zeggen.

De huidige mobiele Telenet-abonnementen worden automatisch geüpdatet als de klant daar voordeel bij heeft, zo klinkt het nog bij het telecombedrijf. Is dat niet zo, dan krijgt hij meer belminuten en sms’en op zijn huidig tariefplan voor dezelfde prijs.

Update: Telenet-klanten zullen, omdat Telenet een ‘full mvno’ van Mobistar is, op termijn ook kunnen profiteren van de 4G-uitrol die Mobistar eerder aankondigde. Maar dat zal waarschijnlijk niet binnen de net aangekondigde King- en Kong-tariefformules gebeuren, zo gaf Telenet-ceo Duco Sickinghe aan.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content