Telenet wint in één maand 30.000 digitale tv-klanten in Interkabel-gebied

Eén maand na de start heeft Telenet in het Interkabel-gebied al 30.000 klanten opgetekend voor haar Telenet Digital TV.

Eén maand na de start heeft Telenet in het Interkabel-gebied al 30.000 klanten opgetekend voor haar Telenet Digital TV.

Het gaat om klanten van Infrax, Integan of PBE. Volgens vice president Segment Marketing Koen Verwee van Telenet is het snelle succes van het digitale televisie-aanbod te wijten aan de goedkope bundeling met internet en vaste telefonie in de zogenaamde “Shakes”. Tot de overname van de Interkabel-abonnees kon Telenet in het Interkabel-gebied geen bundels aanbieden.

De rush heeft een keerzijde. “Iets langere wachttijden voor installaties,” signaleert Patrick Vincent, de executive vice president Residential Sales & Care van Telenet. “Gemiddeld 4 tot 6 weken,” verduidelijkt woordvoerder Jan de Grave. “Een gemiddelde van drie tot vier weken ligt binnen de normen. We zitten daar nu dus net boven.”

Om de piek op te vangen engageert de operator twee extra onderaannemers, laat een aantal reparateurs nu ook installaties uitvoeren en financiert een reclamecampagne om 100 bijkomende installateurs aan te werven voor zijn onderaannemers. Telenet besteedt installaties uit aan nu al 13 onderaannemers (Verbraeken, Fabricom GTI, Zenitel, Vandenberg, TSB, APK, Casvos, Planhold, Verstraete, Simac, Welec, ISS, VWT).

Klanten kunnen overigens ook zelf hun digitale tv installeren met een zogenaamde “selfstarter-installatie”.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content