Telenetklanten ergeren zich aan gratis iPad voor nieuwe klanten

Pieterjan Van Leemputten

Wie al klant is krijgt nooit iets van Telenet. Dat is de boodschap van een Facebookpagina die in minder dan 24 uur tijd veertigduizend likes haalde.

Wie al klant is krijgt nooit iets van Telenet. Dat is de boodschap van een Facebookpagina die in minder dan 24 uur tijd veertigduizend likes haalde.

Wie vandaag bij Telenet een Whoppa-abonnement (internet, tv en vaste telefonie) samen met King of Kong (mobiele telefonie) neemt, krijgt daar voor één euro een iPad Mini bij. Dat gebaar schiet in het verkeerde keelgat bij mensen die al jaren klant zijn. Zij krijgen immers geen gratis extraatjes of kortingen.

De pagina werd maandag opgericht en telt op het moment van schrijven al meer dan veertigduizend likes. Telenet had via zijn eigen facebookpagina ook al gereageerd op het initiatief door te zeggen dat het zijn acties voor bestaande klanten bundelt op een pagina, maar dat kon op weinig sympathie rekenen.

Op zich is de strategie van Telenet niet zo uitzonderlijk. Vrijwel elke telecomspeler probeert nieuwe klanten te verleiden met promoties. Ook bepaalde kranten gaven het afgelopen jaar tablets weg aan nieuwe abonnees. Maar bestaande klanten van een telecomoperator moeten het doorgaans stellen met de occasionele upgrade van het abonnement en dat wringt wanneer er iPads worden weggegeven.

Tegenover onze redactie zegt Telenet dat het het initiatief heeft opgemerkt. Later op de dag zal het bedrijf hierover communiceren naar zijn klanten toe.

Update 20.45 uur: In een blogpost zegt Telenet dat het niet de bedoeling was om bestaande klanten te schofferen. Het bedrijf doet geen toegevingen naar trouwe klanten, maar zegt dat het in de toekomst meer rekening zal houden met zijn aanpak.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content