Test-Aankoop dient klacht in tegen iPhone

25/08/08 om 01:00 - Bijgewerkt om 00:59

Bron: Datanews

Test-Aankoop heeft een klacht ingediend tegen iPhone bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling (de vroegereEconomische Inspectie).

Test-Aankoop heeft een klacht ingediend tegen iPhone bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling (de vroegereEconomische Inspectie).

Volgens de consumentenorganisatie is er sprake van valse schaarste en koppelverkoop. De klacht is niet gericht tegen fabrikant Apple of verdeler Mobistar, maar tegen het product zelf, schrijft De Morgen. "De klacht heeft betrekking op het product iPhone 3G en de verkoopspraktijk en het is aan de Algemene Directie om uit te maken wie hierin de verantwoordelijkheid draagt", klinkt het bij Test-Aankoop. "Voor ons is het immers niet duidelijk waar en in welke mate Apple dan wel Mobistar hier in de fout gaat."

Bovendien blijft Test-Aankoop klachten ontvangen van misnoegde gebruikers. Zij stoten regelmatig op ongewenste of onbekende opties en andere "kleine lettertjes" die de rekening gevoelig opdrijven. Apple wenste niet te reageren en volgens Mobistar is er geen sprake van koppelverkoop.

Bron: Belga

Onze partners