Test-Aankoop gaat Telenet ‘onder druk zetten’ vanwege prijsverhogingen

Ivo Mechels van Test-Aankoop. © ImageDesk

Test-Aankoop bundelt de krachten met de actiegroep van 70.000 Telenetklanten die ontevreden zijn over de prijsverhogingen voor internet en digitale tv bij de Mechelse operator.

Eind november kondigde Telenet aan de prijzen voor Whop en Whoppa met 2,99 euro te verhogen, en die van Basic Internet en digitale tv met 1,99 euro.

Daar kwam fel protest op. Zo steunden 70.000 misnoegde klanten de actiegroep ‘Ik laat me niet pluimen’.

Consumentenorganisatie Test-Aankoop, die zegt dat Telenet ‘misbruik lijkt te maken van het gebrek aan concurrentie op de telecommarkt’, bundelt nu de krachten met deze actiegroep, schrijft De Standaard. ‘Wij gaan de provider onder druk zetten en op andere ideeën proberen te brengen’, klinkt het.

Volgens Test-Aankoop ‘komt Telenet uit onze tests telkens als één van de duurdere operatoren uit de bus, vooral voor consumenten met een laag en gemiddeld verbruik.’ Het basispakket voor triple play wordt 30 euro duurder per maand dan de goedkoopste formule op de markt, aldus de organisatie, die consumenten nu beter wil gaan informeren over een overstap, en nog ‘verdere acties’ van plan is.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content