Tevreden HP België rekruteert weer

HP België boekte vorig jaar een omzet van 882,6 miljoen euro en realiseert daarmee een groei van 6 procent. Dit maakte een zichtbaar tevreden Alain Sohet, één jaar na zijn aantreden als baas van HP België, bekend.

De groei van de Belgische poot van de ict-leverancier loopt daarmee in lijn met de wereldwijde resultaten. De globale omzet van HP bedroeg in 2005 86 miljard dollar, wat eveneens een groei betekent van 6 procent tegenover het jaar daarvoor.Nog een opvallend gegeven: na de zware herstructurering vorig jaar is HP opnieuw aan het rekruteren. In het kader van een wereldwijde herstructurering werd eind vorig jaar bij HP België aangekondigd dat 114 medewerkers het bedrijf moesten verlaten.Vandaag staan er 50 vacatures open, nagenoeg allemaal in klantgeoriënteerde functies: account managers, projectleiders, business developers, business architecten. “In de eerste plaats willen we de vacatures intern invullen”, zei Alain Sohet gisteren op de persconferentie. “We rekenen erop om zo dertig plaatsen in te vullen, zodat er 20 externe vacatures overblijven.”Vandaag telt HP in België 1353 medewerkers (waarvan 90 werken in het Luxemburgse filiaal).HP dat zoals bekend vandaag wordt georganiseerd rond 3 divisies (Technology Solutions, Personal Systems, Imaging and Printing) claimt op de meeste domeinen het leiderschap. Sohet wees op het nog steeds groeiende belang van de services-poot, en het succes van de outsourcing-activiteiten. “De laatste 18 maanden hebben we deelgenomen aan 8 aanbestedingen, en we hebben ze alle 8 gewonnen”, ronkt Sohet. “En dat terwijl onze grote rivalen IBM, EDS en Atos Origin ook vaak in de running waren.”De wereldwijde outsourcingsdeal met de internationale liftenbouwer Kone is een recent voorbeeld van een succesvolle deal dat HP binnenhaalde.HP verwisselt op het vlak van communicatie en marketing het geweer van schouder. Vroeger legde de computerbouwer in zijn communicatie met de klant steevast de nadruk op zijn technische knowhow. HP trekt daar nu een streep onder. “We willen een sexier en aantrekkelijker imago creëren”, zegt Sohet. De grootscheepse campagne die HP eerstdaags op gang trekt en zal doorlopen tot medio 2007 stelt de pc als levensstijl centraal. De computer is een instrument dat op elk moment van de dag en bij alles wat we doen een centrale rol speelt, zo wil HP ons laten geloven.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content