Touchatag goed ingebed in Alcatel-Lucent

17/11/09 om 08:00 - Bijgewerkt om 07:59

Bron: Datanews

Touchatag, de interne startup van Alcatel-Lucent in Antwerpen, is in een fase beland waarbij de innovatie ook echt gevaloriseerd moet worden.

Touchatag, de interne startup van Alcatel-Lucent in Antwerpen, is in een fase beland waarbij de innovatie ook echt gevaloriseerd moet worden.

Een goed jaar na de lancering van Tikitag - ondertussen omgedoopt tot Touchatag - kijkt general manager Anthony Belpaire tevreden terug op het gereden parcours van de startup van Alcatel-Lucent rond contactloze (betaal)technologie. Binnen Alcatel-Lucent is volgens Belpaire eerder dit jaar de beslissing genomen om Touchatag een versnelling hoger te schakelen.

"Alcatel-Lucent is op zoek naar manieren om nieuwe inkomstenstromen te genereren bij onze klanten, de operatoren. Touchatag past perfect in dat plaatje", zegt Anthony Belpaire: "het is nu aan onze verkopers wereldwijd om de technologie aan de man te brengen." Alle verkopers hebben Touchatag in hun portfolio opgenomen, maar het 20-koppig kernteam zit nog steeds overwegend in Antwerpen. Enkelen werken in New Jersey, van waaruit Amerikaanse proefprojecten gestuurd worden. "Een mooie case is de vervanging van de klassieke studentenkaart door een elektronische kaart van ons in de Abilene Christian University. Die dient ter toegangscontrole maar tegelijkertijd ook voor contactloze betalingen", aldus Belpaire.

De overeenkomst met Clear2Pay die [gisteren aangekondigd] werd, moet bij Touchatag voor extra 'serieux' zorgen. "Clear2Pay brengt enorm veel expertise in de financiële sector in. Dat maakt het voor ons ook makkelijker om met een bredere oplossing dan louter het technologische naar de operators te trekken. Precies dit punt moet ons differentiëren van onze concurrenten", dixit Belpaire die evenwel geen concrete cijfers over het aantal klanten of gebruikers kwijt wil.

Onze partners