Transcom opent callcenter in Leuven

De Zweedse callcenterspecialist Transcom heeft na Luik zopas ook een centrum geopend in Haasrode, bij Leuven. Het gaat om een investering van 1 miljoen euro. Eén van de belangrijkste klanten is Tele2.

In het pand in het industrieterrein van Haasrode is ruimte voor in totaal 120 agenten. In Luik, dat in maart 2004 al open ging, zijn er 250 medewerkers aan de slag. Transcom is volgens eigen zeggen de grootste callcenterspecialist in Europa met zowat 12.000 medewerkers in 26 landen. De Zweedse groep ging tien jaar geleden van start als een interne dienstverlening voor de Zweedse operator Comviq. Het breidde zijn activiteiten uit voor kabeloperatoren en ondere andere Tele2 dat nog steeds één van de grootste klanten is. Naast telecom en it-bedrijven, mikt het in België eveneens op de energiesector en verzekeringsmaatschappijen. Het draait in ons land zo’n 6 miljoen euro omzet. Wereldwijd was dat in 2005 bijna 370 miljoen euro. Ook dit jaar wordt op een groei gerekend van zo’n 20 procent. De Transcom callcenters zijn gestandaardiseerd op Avaya, HP en Altitude software. In België levert Versatel (nu Tele2) de telecomdiensten.Grootste concurrent voor Transcom is Sitel dat vorige week overgenomen is door het Amerikaanse ClientLogic. Het betaalde er liefst 450 miljoen dollar voor (356,6 miljoen euro). Ook Transcom had blijkbaar belangstelling voor de overname. ClientLogic zal samen met Sitel zo’n 65.000 werknemers tellen in 28 landen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content