Trends die er geen zijn

Twee dingen. De iPhone is overal, terwijl er van een Apple-booth geen sprake is. Faut le faire! Het begon al op maandag, tijdens de lancering van de OpenScape Unified Communications Server van Siemens. Zo diepte chief market operations officer Gerhard Otterbach plots een iPhone op uit zijn broekzak, en vertelde hij niet zonder trots dat de UC-software van zijn bedrijf ook beschikbaar is voor het mobieltje van Apple, zij het voorlopig enkel als web based applicatie.

Twee dingen. De iPhone is overal, terwijl er van een Apple-booth geen sprake is. Faut le faire! Het begon al op maandag, tijdens de lancering van de OpenScape Unified Communications Server van Siemens. Zo diepte chief market operations officer Gerhard Otterbach plots een iPhone op uit zijn broekzak, en vertelde hij niet zonder trots dat de UC-software van zijn bedrijf ook beschikbaar is voor het mobieltje van Apple, zij het voorlopig enkel als web based applicatie.

Gisteren gebeurde net hetzelfde op een persconferentie van Yahoo. Bij de aankondiging van OnePlace, een content managementsysteem dat informatie van verschillende bronnen mobiel beschikbaar maakt, benadrukte vice president van Yahoo Marco Boerries dat er ook een versie voor de iPhone in de pijplijn zit. Alsof we nog niet wisten wat dat was, haalde de man ostentatief een exemplaar uit zijn jasje.

Ook op andere plaatsen dan de persconferenties is de iPhone meer dan een jaar na datum nog steeds een dankbaar gespreksonderwerp, tot spijt van wie het benijdt. Je kan je hoofd niet draaien of er is wel iemand aan het showen met zijn hebbeding. Het lijkt wel of iedereen op CeBIT er eentje in zijn bezit heeft, van standhouders tot directieleden over bezoekers. Valt de verkoop tegen in Duitsland? Op CeBIT is daar niets van te merken, en ook: Steve Jobs mag zich in de handen wrijven.

Overigens is er nog iets waar je niet naast kan kijken op het expoterrein. Het zal u allicht niet onbekend zijn dat het percentage nerds en geeks op technologie-evenementem aan de hoge kant ligt. Het lijkt ons wel of de directie van CeBIT er alles aan gedaan heeft om de balans een beetje in evenwicht te brengen door zoveel mogelijk mooie vrouwen op de bezoekers los te laten.

De hostesjes bij de boots, de receptionistes in het perscentrum, de pr-dames, de meisjes die leuren met reclame: ze zijn allemaal om ter mooist en om ter vriendelijkst. Hoeft het nog gezegd dat onze gedachten wel eens afdwalen op een zwak moment, en dat het vaak moeilijk is om tussen zoveel mooie vrouwen je aandacht bij de zaak te houden?

Probeert de organisatie de forse terugval in het aantal standhouders (10 procent!) en het aantal bezoekers te counteren met vrouwelijk schoon? Opdat we volgend jaar zeker terug zouden komen? Geraak je pas aan de bak op CeBIT als je er uit ziet als een engeltje? We zijn niet de enigen die een complot vermoeden.

Ook leuk, en een gouden tip als je tijdens een wandeling tegengehouden wordt door zo’n schoonheid: vraag haar eens naar het hoe en wat van haar bedrijf. Of pols eens of zij je kan uitleggen hoe dat unified communications platform nu juist in elkaar steekt. Lachen!!!

Gepost om 11.45

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content