TV-app Stievie maakt opgenomen programma's offline beschikbaar

31/03/14 om 15:04 - Bijgewerkt om 15:04

Bron: Datanews

Het mobiele televisieplatform Stievie maakt vanaf april opgenomen programma's ook offline beschikbaar. Wie op voorhand programma's (online) selecteert, kan die later ook offline bekijken.

TV-app Stievie maakt opgenomen programma's offline beschikbaar

© Belga

Het team achter de Vlaamse tv-app Stievie heeft een nieuwe functie voorgesteld waarbij opgenomen programma's vanaf medio april ook offline te bekijken zijn. Ook werd bekendgemaakt dat drie maanden na de lancering al 10.000 mensen zich op de dienst hebben geabonneerd.

Het aantal van 10.000 abonnees komt, door het delen van accounts, neer op 20.000 feitelijke gebruikers, verduidelijkt Stievie-teamleader Stephan Desmit. Hoewel het cijfer niet bijzonder hoog ligt, is Desmit tevreden, omdat een derde zich voor 6 of 12 maanden heeft geëngageerd. 64 procent van de gebruikers maakt dagelijks ongeveer een uur gebruik van Stievie. Daarvan kijkt drie vierde "licht" uitgesteld; op de dag van de uitzending.

Naast een strakkere look en een gemakkelijkere manier om programma's te delen, wordt het vanaf midden april mogelijk om eerder geselecteerde programma's ook zonder internetverbinding te bekijken. "Hiermee komen we tegemoet aan de vraag van de gebruiker, die graag de programma's herbekijkt op de trein of in de wagen voor de kinderen", zegt Desmit. Programma's uit het verleden downloaden en offline bekijken, behoort echter niet tot de mogelijkheden.

Voorts blijkt dat Stievie-gebruikers niet automatisch reclame doorspoelen. "Het is opvallend dat 80 procent van de digitale televisiekijkers reclame doorspoelt, of 'zipt', tegenover 50 procent van de Stievie-gebruikers", legt Desmit uit.

Tot slot kwam Desmit ook even terug op de deal tussen Medialaan - dat voor 100 procent aandeelhouder is van Stievie - en Telenet voor Yelo tv. "Deze deal zal weinig impact hebben op onze werking. Het was altijd al ingecalculeerd dat er een akkoord tussen beide actoren zou komen. Voor ons is het belangrijker om op de eerste rij te blijven zitten wat betreft innovatief tv-kijken. We zoeken daarom de kracht bij onszelf", besluit Stephan Desmit. (Belga/MI)

Lees meer over:

Onze partners