Twitter opent deur voor advertenties

Twitter gaat voor het eerst advertenties toelaten, ‘gesponsorde tweets’ zo u wil.

Twitter gaat voor het eerst advertenties toelaten, ‘gesponsorde tweets’ zo u wil.

De Twitter-advertenties zullen geen traditionele advertenties zijn, maar veeleer onderdeel van de conversatie. “Gewone tweets die bedrijven en organisaties meer weerklank willen geven binnen een bredere groep gebruikers”, noemt Twitter die ‘gesponsorde tweets’. Onder meer Sony Pictures, Virgin, Starbucks en Best Buy zouden al een dergelijke deal getekend hebben.

In de eerste plaats zullen ze opduiken als gebruikers op Twitter op basis van een zoekwoord zoeken dat de adverteerder heeft ‘aangekocht’. Later zullen ze ook voorkomen in de lijst tweets van gebruikers op de homepage van Twitter en in applicaties van derden. Als gebruikers niet op de advertenties antwoorden of ze niet ‘retweeten’, zouden ze verdwijnen, aldus Twitter.

Het is de eerste keer dat Twitter een stap in de wereld van online adverteren zet. Het bedrijf moet natuurlijk nog altijd een manier zoeken om centen te verdienen aan zijn huidige succes.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content