Twitteren met dode beroemdheden

28/05/09 om 16:00 - Bijgewerkt om 15:59

Bron: Datanews

"You're not really dead until you're tweeting on Tweeji." Zo klinkt de bedenkelijke slagzin van de website Tweeji.com.

"You're not really dead until you're tweeting on Tweeji." Zo klinkt de bedenkelijke slagzin van de website Tweeji.com.

De makers definiëren hun brouwsel als een 'dode beroemdheidwebsite'. De site brengt een hele lijst overleden personages bij elkaar. Twitteraars kunnen zich vervolgens abonneren op hun tweets, alsof ze vanuit het hiernamaals komen. Enkele namen? Dante Alighieri, Ghandi, James Dean, Napoleon Bonaparte of Kurt Cobain, ... Voor elk wat wils dus.

Bij veel van die dode bekenden betekent de Tweeji-dienst eigenlijk dat je een eindeloze stroom citaten en oneliners binnenkrijgt, waarop je desgewenst kan antwoorden. In het beste geval, want in sommige gevallen is de dode beroemdheid het alterego van een flauwe plezante Amerikaan. Zo plaatst Cleopatra uiterst interessante tweets als "Cleopatra has run out of eye liner" of vuilbekt Jezus Christus er op los ("Why the fuck did I invent cranberries. Stupid, STUPID"). Om het te besterven of doodvervelend? We zijn er nog niet helemaal uit...

Onze partners