Unica neemt MarketingCentral over

Unica Corporation, specialist in software voor ‘enterprise marketing management’ neemt MarketingCentral over voor 12,5 miljoen dollar. Dat bedrijf levert on-demand software voor ‘marketing resource management’.

Unica Corporation, specialist in software voor ‘enterprise marketing management’ neemt MarketingCentral over voor 12,5 miljoen dollar. Dat bedrijf levert on-demand software voor ‘marketing resource management’.

Voor de duidelijkheid: ‘marketing resource management’ (mrm) is een onderdeel van ‘enterprise marketing management’ (emm). Emm is software die de marketingbeslommeringen van bedrijven beheert en aanstuurt. Unica Corporation, opgericht in 1992 is Waltham, Massachussetts, is met een omzet van 82,4 miljoen dollar en 395 mensen marktleider in dat segment. Het bedrijf is ook aanwezig in België, met een kantoor in Brussel.

Unica kondigt nu de overname aan van MarketingCentral, een niet-beursgenoteerde specialist in on-demand mrm-softwar, en betaalt daarvoor 12,5 miljoen dollar. Unica had zelf al een mrm-oplossing in huis (‘Affinium Plan’), maar kan die nu uitbreiden met het on-demand-luik van MarketingCentral. Daarmee mikt Unica vooral op kmo’s, marketing- en communicatiebureaus en afdelingen binnen grote bedrijven. “MarketingCentral is voor deze doelgroep het meest gebruiksvriendelijke en snelst inzetbare on-demand-platform dat beschikbaar is op de markt,” aldus Yuchun Lee, ceo van Unica.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content