Van Quickenborne en Proximus botsen over problemen buitenlandnetwerk

18/07/11 om 10:47 - Bijgewerkt om 10:47

Bron: Datanews

Minister van Telecommunicatie Vincent Van Quickenborne vindt dat gsm-operator Proximus z'n klanten moet vergoeden voor "de povere service" rond de problemen met het buitenlandnetwerk. Dat zegt de minister in Het Laatste Nieuws. Belgacom wil daar echter niet van weten.Proximus had zaterdag problemen met het buitenlandnetwerk.

Van Quickenborne en Proximus botsen over problemen buitenlandnetwerk

Minister van Telecommunicatie Vincent Van Quickenborne vindt dat gsm-operator Proximus z'n klanten moet vergoeden voor "de povere service" rond de problemen met het buitenlandnetwerk. Dat zegt de minister in Het Laatste Nieuws. Belgacom wil daar echter niet van weten.Proximus had zaterdag problemen met het buitenlandnetwerk.

"Wat mij zo heeft geërgerd, is dat Proximus nauwelijks heeft gecommuniceerd over de problemen", stelt Van Quickenborne (Open Vld). Volgens de minister heeft Proximus zijn klanten noch op de website, noch op Twitter, noch via Facebook op de hoogte gehouden. Vanuit het buitenland naar de klantendienst bellen lukte evenmin. Van Quickenborne vindt dat Proximus met een vergoeding over de brug moet komen. "Niet alleen omwille van de gebrekkige communicatie, maar ook omdat de klant wel betaalt voor die dure service". Belgacom heeft geen oren naar het verzoek van de minister. "Wij hebben wel genoeg gecommuniceerd", zo reageert woordvoerder Jan Margot.

Volgens hem is Belgacom "hier het enige slachtoffer".

Zaterdag rond 13 uur begonnen de problemen. Het ging om een verzadigingsprobleem op het roamingnetwerk. Het congestieprobleem stelde zich voor wie vanuit het buitenland naar België belde en omgekeerd. Door de verzadiging verloren klanten telkens de verbinding met het netwerk. Zaterdagavond rondf 23 uur waren alle problemen van de baan. Gevraagd naar de oorzaak van de problemen in het afgelopen weekend, houdt Margot het op "een samenloop van omstandigheden: het wisselweekend, de drukte op de wegen, files en regenweer." Volgens Margot hebben klanten ondertussen ook opgevangen dat bellen in het buitenland goedkoper geworden is, waardoor er meer en langer gebeld wordt.

Lees meer over:

Onze partners