Vasco deed nooit beter

20/02/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 19/02/07 om 23:59

Bron: Datanews

Het Amerikaans-Belgische beveiligingsbedrijf Vasco - bekend van de Digipass - scheurt er vandoor. De omzet groeide bijna 40 procent en ook de winst boerde goed.

De omzet in het boekjaar 2006 lag 39 procent hoger dan een jaar eerder: 76,1 miljoen dollar tegenover 54,6 miljoen dollar. De operationele winst steeg met maar liefst 73 procent tot 18,9 miljoen dollar. De nettowinst klokte af op 12,6 miljoen dollar (tegenover 7,7 miljoen dollar een jaar eerder).Vasco haalde meer dan 1500 nieuwe klanten binnen in 2006, waarvan de overgrote meerderheid bedrijfssecurityklanten waren naast ruim 200 banken. Ook verscheepte het bedrijf 11,2 miljoen Digipasses, de helft meer dan vorig jaar.In 2007 hoopt Vasco qua omzet tussen 35 en 45 procent te groeien.

Onze partners