'Verkopen Pebble-smartwatch niet negatief beïnvloed door Apple Watch'

05/11/15 om 10:41 - Bijgewerkt om 11:25

Ondanks het succes van de Apple Watch, gaan de verkopen van de Pebble-smartwatch niet omlaag. Eerder het tegenovergstelde, zegt Pebble-CEO Eric Migicovsky.

'Verkopen Pebble-smartwatch niet negatief beïnvloed door Apple Watch'

© Pebble

Dat schrijft CNBC.

Pebble's eerste smartwacht kwam in 2013 al op de markt, via Crowdfunding. Via Kickstarter haalden ze ruim 10 miljoen dollar op - van de grootste crowdfundingscampagnes ooit.

De Apple Watch is sinds april van dit jaar verkrijgbaar en sinds die introductie, gaat het niet slechter met Pebble, in tegendeel. "Apple heeft de aandacht op smartwatches gevestigd", zegt Migicovsky. "We hebben geen impact gezien van Apple op onze verkopen. We verkopen dit jaar zelfs twee keer meer dan vorig jaar."

Volgens de Pebble-CEO focust Apple zich op de luxe kant van de markt, terwijl Pebble zich meer op de gewone gebruiker richt. "Apple probeert de Rolex te zijn van de smartwatches. Ik denk dat wij meer Swatch willen zijn. We maken iets leuks met meer kleur, iets dat meer betaalbaar is. In de basis is het gewoon een ander horloge."

Ondanks de stijgende verkopen zijn er overigens nog niet veel mensen die een smartwatch bezitten. Nog maar 3 procent van de volwassenen in de VS bezit er een. Dit betekent in theorie dat er nog veel groeipotentie is, maar uit onderzoek van Kantar Worldpanel ComTech blijkt dat veel mensen het nut er (nog) niet van inzien. 41 procent van de Amerikaanse consumenten vindt smartwachtes nog te duur, 29 procent ziet het nut er niet van en 33 procent zegt dat hun telefoon alles doet wat ze nodig hebben.

Lees meer over:

Onze partners