Verliezen en daarover een persbericht sturen

Over het algemeen zijn bedrijven – niet alleen in ict – er snel bij met een persbericht wanneer ze een (al dan niet belangrijk) contract hebben binnengehaald.

Over het algemeen zijn bedrijven – niet alleen in ict – er snel bij met een persbericht wanneer ze een (al dan niet belangrijk) contract hebben binnengehaald.

Het obligatoire en verdiende applaus voor jezelf, tot daar niets abnormaal. Maar pc-bouwer Acer stuurde ons pas nog een persbericht waarin het bedrijf “betreurde” dat het een contract – in dit geval bij de Portugese overheid – niet had gewonnen, terwijl het wel de goedkoopste kandidaat was.

De sinds kort nummer 1 op de pc-markt in de EMEA-regio stelt dat “ons aanbod zowat 15 miljoen euro minder duur was dan dat van HP”. En dan roert Acer de sociale (populistische?) snaar. “Acer vraagt zich af of het aanvaardbaar is in deze tijd van crisis dat de Portugese regering nodeloos publieke fondsen uitgeeft, terwijl er een oplossing beschikbaar is die aan alle technische vereisten beantwoordt en die gevoelig goedkoper is.” Het bedrijf stelt vervolgens vragen bij de transparantie van de selectiemethode en bij het feit dat het winnende dossier eigenlijk niet had mogen deelnemen wegens niet-conformiteit aan het lastenboek.

Het is meer dan ooit oorlog op de pc-markt.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content