Vier op vijf bellers zijn afgeleid

Vier op de vijf mensen zijn tijdens een telefoongesprek ook bezig met andere dingen dan bellen. Dat blijkt uit een onderzoek van Motivaction in opdracht van Vodafone.

Vier op de vijf mensen zijn tijdens een telefoongesprek ook bezig met andere dingen dan bellen. Dat blijkt uit een onderzoek van Motivaction in opdracht van Vodafone.

Het onderzoek dat onder 517 mensen gehouden werd, brengt ook aan het licht dat meer jongeren (74 procent) dan ouderen (46 procent) zeggen dat ze afgeleid zijn tijdens het bellen of gewoonweg niet goed aan het luisteren zijn. Aan de andere kant van de lijn zegt iets meer dan 60 procent van de bellers ook het gevoel te hebben dat hij niet op de volledige aandacht van de beller kan rekenen.

Overigens worden we blijkbaar heel frequent gestoord wanneer we opgebeld worden. Het merendeel van de respondenten geeft aan dat ze regelmatig gebeld worden tijdens het televisie kijken. Maar ook tijdens het eten, mailen en autorijden worden we lastig gevallen door telefoontjes. Opmerkelijk is ook dat 45 procent zegt dat ze gaan zitten voor het voeren van gesprekken waarvoor ‘extra veel aandacht’ nodig is.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content