Vive is eerste lakmoestest voor VR

HTC Vive. © HTC
Els Bellens
Els Bellens Technologiejournaliste bij Data News

De eerste verkoopcijfers voor de HTC Vive zijn binnen en geven een glimp van de populariteit van de nieuwe technologie.

In een rapportje op het Chinese 87870.com verklaart Alvin Graylin, China Regional President of VR bij HTC, dat er 100.000 van de Vive verkocht werden in augustus. Dat is geen overrompelend cijfer, maar het is wel vrij goed gezien de prijs (zo’n 900 dollar) en de niche van de VR-bril. Eerder deze maand werd dat bedrag dan weer bijgesteld door HTC-vertegenwoordiger Cher Wang, die het heeft over meer dan 140.000 toestellen, een stevige stijging op een paar weken.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Wat betekent dat voor VR? Het is alvast een nichemarkt. De verkoopcijfers zijn niet te vergelijken met die van bijvoorbeeld een gameconsole. De PlayStation 4 verkocht zijn eerste maanden twee miljoen exemplaren, bijvoorbeeld. Anderzijds lijkt de groei wel gestaag aan te trekken. Misschien is het omdat concurrenten Oculus en PSVR gelanceerd werden en in het nieuws kwamen, of omdat mensen bij vrienden de kans krijgen om het toestel eens te proberen, maar een sprong van 40.000 verkochte toestellen op een paar weken tijd is, voor HTC alvast, een positief signaal.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content