Voorakkoord bij callcenterspecialist Sitel Belgium

Bij Sitel Belgium hebben directie en vakbonden het voorbije weekend een voorakkoord bereikt. Een groot deel van het personeel legde donderdag nog het werk neer uit protest tegen het feit dat de directie een aantal ontslagen wou doorvoeren.

Bij Sitel Belgium hebben directie en vakbonden het voorbije weekend een voorakkoord bereikt. Een groot deel van het personeel legde donderdag nog het werk neer uit protest tegen het feit dat de directie een aantal ontslagen wou doorvoeren.

De vakbonden hopen vandaag (maandag) tijdens onderhandelingen met de directie nog enkele nuanceringen aan te brengen aan het voorakkoord. De definitieve tekst wordt de komende uren of dagen aan het personeel voorgelegd.

Bij Sitel Belgium werken 900 personen in Diegem en 150 in Geel. Het maakt deel uit van het Amerikaanse Sitel Corporation dat eind 2006 werd gekocht door Client Logic. Om de rentabiliteit op te krikken wil het moederbedrijf overal eenzelfde organisatiemodel opleggen wat in ons land zou resulteren in een aantal ontslagen. De directie maakte in eerste instantie gewag van een 50-tal, nadien hield men het bij 15 à 20.

“In het bereikte voorakkoord wordt het organisatiemodel afgevoerd en is ook van de ontslagen voorlopig geen sprake meer. Er is een procedure afgesproken waarbij ontslagen enkel nog kunnen als ultiem middel om te voorkomen dat het bedrijf echt in moeilijkheden zou geraken. De directie belooft ook in te gaan op onze vraag om de nodige maatregelen te nemen om de arbeidsomstandigheden te verbeteren en de werkdruk te verminderen”, aldus vakbondssecretaris Eric Van der Smissen (BBTK).

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content