Walibi start rfid-project rond Facebook

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Het pretpark Walibi laat bezoekers voortaan toe om via een rfid-armbandje hun Facebook-vrienden te laten weten welke attractie ze bezoeken.

Het pretpark Walibi laat bezoekers voortaan toe om via een rfid-armbandje hun Facebook-vrienden te laten weten welke attractie ze bezoeken.

De idee van ‘Walibi Connect’ – zoals de interactieve toepassing heet – is dat bezoekers vanuit het park bijvoorbeeld hun rollercoasterritjes kunnen delen met thuisblijvers, zonder dat ze daarvoor een smartphone of tablet nodig hebben. Op die manier tracht Walibi Connect een pretparkbezoek interactiever te maken.

Om deel te nemen moet een bezoeker voor zijn vertrek zich inschrijven op www.walibiconnect.be om zijn of haar persoonlijke barcode te verkrijgen. Ook in het park kan je je nog inschrijven via de gratis wifi-zone, maar dan heb je wel een smartphone of computer nodig. Eens in het park kan deze barcode ingeruild worden tegen een armbandje met rfid-technologie bevat. Aan de ‘totems’ in de wachtrijen van acht verschillende attracties kan de bezoeker de armband ‘swipen’. Vervolgens wordt automatisch een bericht op je Facebook-prikbord geplaatst over je bezoek aan die attractie. Walibi voorziet ongeveer 30.000 armbandjes.

Getyoo

De applicatie werd ontwikkeld door de ‘new media’-afdeling van Walibi in samenwerking met Getyoo, dat gespecialiseerd is in oplossingen op basis van nfc-technologie en onder meer via de ‘Clickey‘-sleutels op b2b-evenementen en -congressen naam en faam opbouwt . Ook voor het Autosalon werd beroep gedaan op Getyoo (zie ook Data News 1/2012). Opengraphy, marketing developper voor Facebook, is ook betrokken in het project dat op zes maand tijd opgezet werd.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content