Wine Academy TV mag de flessen ontkurken

18/04/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 17/04/07 om 23:59

Bron: Datanews

De interactieve oenologiecursus via het internet, Win Academy TV, een partnerschap tussen Skynet en Delhaize, is een waar succes. Een succes dat nog wordt uitgebreid...

Het Wine Academy-programma, dat gelanceerd is in het kader van een partnerschap tussen Delhaize De Leeuw en Belgacom Skynet. De doelstelling voor de winkelketen was om zijn wijnimago nog verder op te poetsen en voor het internetbedrijf om de trafiek op de eigen website te verhogen.Wine Academy TV biedt (gratis voor Belgacom adsl- en Delhaize-klanten) een reeks online video's die een wijnregio voorstellen en het samengaan van wijntypes en gerechten bespreken. Het programma wordt in het Frans gepresenteerd door Eric Boschman en in het Nederlands door Alain Bloyekens. Met daarbovenop een aantal kortingbons op de aankoop van de wijn in kwestie en een nieuwsbrief het mogelijk maakt om de kennis uit te diepen en geïnformeerd te blijven over de komende programma's.Op 6 maanden tijd heeft het programma een maandelijks gemiddelde van 21.000 bezoekers bereikt. Dat maakt in totaal 130.000 bezoekers en 350.000 bekeken video's. Overigens heeft 3,5 procent van de bezoekers van www.delhaize.be of www.delhaizewineworld.be kortingbons uitgeprint. Dat zijn zo'n 50.000 bezoekers.Tegelijk heeft Delhaize het initiatief Mister D gelanceerd dat het voor de klanten mogelijk maakt om oenologen online via Skynet te bevragen over het samengaan van wijnen en gerechten (met de garantie op een antwoord binnen de 48u). Alleen al in december verstuurden 27.000 mensen 4000 aanvragen. De dienst zal nog uitgebreid worden aangezien het mogelijk wordt om de beste congruentie wijn-gerecht te vragen binnen een gespecificeerde prijscategorie

Onze partners