Yahoo: "Microsoft, koop ons"

07/11/08 om 08:00 - Bijgewerkt om 07:59

Bron: Datanews

Yahoo's ceo Jerry Yang wil dat Microsoft de onderhandelingen over een eventuele overname weer start, nu Google zijn handen niet meer vuil wil maken aan een reclameovereenkomst tussen beide bedrijven.

Yahoo's ceo Jerry Yang wil dat Microsoft de onderhandelingen over een eventuele overname weer start, nu Google zijn handen niet meer vuil wil maken aan een reclameovereenkomst tussen beide bedrijven.

Medeoprichter Yang liet deze week tijdens de Web 2.0 summit in San Francisco weten dat een overname door Microsoft "helemaal nog niet zo'n slecht idee is": "Het beste dat Microsoft kan doen, is Yahoo opkopen." Tegen de juiste prijs, "wat die ook mag zijn", is Yahoo bereid te verkopen, zo vertelde de ceo aan het aanwezige publiek.

Yang deed de uitspraak enkele uren nadat Google bekend maakte af te zien van de reclameovereenkomst. In een blogpost liet Google's chefjurist David Drummond weten dat Google geen mogelijkheid ziet om te ontkomen aan de bezwaren van justitie, noch aan die van sommige adverteerders.

Bij het naar buiten komen van dat nieuws steeg het aandeel Yahoo naar 14,50 dollar. Begin dit jaar stond de koers nog op 32 euro. Yang lonkt ondertussen weer naar Microsoft, dat eerder nog 8 miljard dollar wilde investeren in Yahoo, wat neerkomt op 35 dollar per aandeel.

Op de vraag waarom Yang eerder niet inging op het overnamebod van 8 miljard dollar antwoordde Yang: "We waren bereid te onderhandelen en hadden het idee dat we tot elkaar zouden komen. Het was Microsoft die uiteindelijk de onderhandeling onderbrak."

Intussen heeft Microsoft-baas Steve Ballmer al gereageerd, aldus het persagentschap Reuters. Hij zegt dat Microsoft niet meer geïnteresseerd is in Yahoo, na twee keer tevergeefs een bod te hebben gedaan en na het mislukken van het opzetten van samenwerking rond zoektechnologie. "Wij hebben ons daarna op andere zaken gericht en zij ook. We zijn er niet in geïnteresseerd terug te gaan en opnieuw een acquisitie te onderzoeken."

In samenwerking met Channelweb

Onze partners