YouTube-actie tegen pesten

19/11/07 om 09:00 - Bijgewerkt om 08:59

Bron: Datanews

Neem een hip medium als YouTube en combineer het met Britse beroemdheden: ziedaar de ingrediënten voor een campagne om pesterijen onder jongeren te verminderen.

Neem een hip medium als YouTube en combineer het met Britse beroemdheden: ziedaar de ingrediënten voor een campagne om pesterijen onder jongeren te verminderen.

Onder de prominente actievoerders zijn de acteur Patrick Stewart, voetbalmanager Arsene Wenger van Arsenal, rapper Sean Kingston en popsterren als Ronan Keating, Girls Aloud en Beth Ditto. Met name het fenomeen 'happy slapping' wordt door de campagne op de korrel genomen. Happy slapping is het voor de lol in elkaar slaan van een onschuldige, nietsvermoedende voorbijganger, terwijl een andere jongere de 'actie' filmt met zijn gsm. Die beelden worden vervolgens op het net verspreid en op gespecialiseerde websites druk becommentarieerd.

Onze partners