Reserveringssite Resengo haalt 700.000 euro op

© Resengo
Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

De reserveringssite Resengo haalt 700.000 euro op bij PMV en een rist andere financiers. Met dat geld wil het bedrijfje zijn platform verder uitbouwen en zijn internationale groei versnellen. Resengo mikt in de eerste plaats op Nederland en Frankrijk, maar kijkt ook naar de rest van Europa.

Resengo wil uitgroeien tot een premium brand en gaat daarvoor rechtstreeks de concurrentie aan met grote spelers zoals Michelin (‘BookaTable’) en Tripadvisor (‘La Fourchette’). Om die ambitie waar te kunnen maken heeft het bedrijf meer financiële middelen nodig. Resengo haalde – met het advies van The Capital Link – 700.000 euro groeifinanciering op bij PMV en een rist andere investeerders.

Met het opgehaalde kapitaal wil Resengo in de eerste plaats verder uitbreiden in Nederland en Frankrijk. Daarna zal het bedrijf op zoek gaan naar extra groeifinanciering om zijn platform ook in de rest van Europa uit te rollen. Om die groei te versnellen, zoekt Resengo (international) sales en (product) development talent.

Dirk Gypen, oprichter van Resengo, ziet nog heel wat potentieel: “In tegenstelling tot België, is online reserveren erg ingeburgerd in Nederland en heel wat andere landen. De klanten willen er geavanceerdere oplossingen dan degene die nu voorhanden zijn. Resengo kan deze markt perfect invullen.”

Een atypisch verhaal

In een landschap met vele start-ups en grote spelers is Resengo een ietwat atypisch verhaal. Het bedrijf bestaat al 13 jaar, was volgens de initiatiefnemers altijd winstgevend en is pas onlangs getransformeerd tot een echte salesorganisatie die haar product ook actief gaat verkopen.

Uiteraard is de markt van de online reserveringen volop in beweging. Zowel Michelin (BookaTable) als Tripadvisor (La Fourchette) kochten onlangs hun eigen reserveringsplatform, “maar zijn slagen er voorlopig nog niet in om hun stempel te drukken”, aldus nog Gypen.

“Wij rekenen zaakvoerders geen kost per reservatie aan, maar een maandelijks all-intarief. Onze klanten verdienen dit snel terug omdat ze veel tijd besparen doordat ze geen mails of telefoons meer moeten beantwoorden.”

Met de drie Belgische restaurants in de Top 100 van de wereld als klant, naast nog heel wat andere topzaken, beschikt Resengo over mooie referenties. “We maken er dan ook een erezaak van om de gegevens van de eindconsumenten nooit voor commerciële doeleinden te gebruiken of met derden uit te wisselen”, voegt Dirk Gypen toe.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content