Royal App Force haalt 340.000 euro op in eerste kapitaalronde

07/07/15 om 11:21 - Bijgewerkt om 11:30

Bron: Datanews

Royal App Force haalt 340.000 euro op bij Meusinvest en bij enkele Waalse en Franse business angels. De Luikse start-up is gespecialiseerd in gamification apps voor het bedrijfsleven.

Royal App Force haalt 340.000 euro op in eerste kapitaalronde

© Gamification

Minder dan 8 maanden na zijn oprichting haalt de Luikse start-up Royal App Force 340.000 euro op bij het Waalse investeringsfonds Meusinvest en bij verschillende Waalse en Franse business angels (waaronder de oprichters van Proximedia en van Citivox).

De start-up rond oprichter Dominique Mangiatordi (o.a. Globule Bleu) specialiseert in gamification apps voor het bedrijfsleven. Het eerste product van het bedrijfje, 'Peak Me Up' , is een toepassing geïnspireerd op Runkeeper. Bedoeling is echter niet om bij te houden hoe ver je gelopen hebt in een half uur, maar om vast te leggen hoeveel je verkocht hebt aan welke prijs en met welke korting.

De app stelt een ranglijst samen van het salesteam, voegt ludieke extra's toe en zorgt uiteraard voor meer interne concurrentie. Intussen is Peak Me Up al uitgerold voor 1350 verkopers, en kan Royal App Force onder meer Publicis, Belfius, Saint-Gobain, Bacardi-Martini, Liebig en Royco tot zijn klanten rekenen. Zelfs verkopers van Bacardi Australië gebruiken de toepassing intussen.

Naast Peak Me Up heeft Royal App Force ook al twee andere gamification-toepassingen ontwikkeld en in de markt gezet, namelijk 'Seeya', een Tinder voor zakenmensen die momenteel getest wordt door de Luikse kamer van Koophandel, en 'HappyFormance', een tool waarmee de prestaties van medewerkers op een ludieke manier mee kunnen worden bijgehouden.

Met deze eerste kapitaalronde (Peak Me Up werd volledig met eigen middelen ontwikkeld) wil Royal App Force zijn activiteiten in België en in Frankrijk verder uitbreiden, en ook op andere plaatsen binnen Europa actief worden. Daartoe zullen er onder meer vijf extra salesmensen worden aangetrokken.

De markt voor gamification-toepassingen in een business gerelateerde context zou tegen 2020 goed moeten zijn voor 5 miljard euro per jaar, zo laat de start-up nog weten.

Onze partners