2houses vergemakkelijkt de communicatie tussen gebroken gezinnen

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Met de webapplicatie 2houses kunnen gescheiden ouders op een neutrale, gebruiksvriendelijke manier met elkaar communiceren. Reeds 5.500 gezinnen in binnen- en buitenland maken gebruik van het platform.

Met de webapplicatie 2houses kunnen gescheiden ouders op een neutrale, gebruiksvriendelijke manier met elkaar communiceren. Reeds 5.500 gezinnen in binnen- en buitenland maken gebruik van het platform. Bedenker, selfmade man en oprichter van 2houses Gill Ruidant kwam zes jaar geleden op het idee voor 2houses, toen hij zelf in een scheiding verwikkeld was. “Ik was op zoek naar een manier om te kunnen communiceren zonder spanningen te veroorzaken”, klinkt het, “maar in die periode waren nog geen internetplatformen beschikbaar om dat te doen. Uiteindelijk ben ik er dan zelf maar mee begonnen.”

2 houses biedt een gemeenschappelijke agenda, waarop gescheiden ouders kunnen bijhouden wie wanneer voor het kind zorgt. Via sms worden de papa en de mama op de hoogte gebracht van eventuele wijzigingen. Met de module ‘financiële rapporten’ kan elke ouder bijhouden wie hoeveel uitgeeft aan wat, en op basis van de ingevulde gegevens kunnen printbare rapporten getrokken worden.

Het dagboek vormt een centrale plek om informatie te delen: een gesprek met de leerkracht bijvoorbeeld, of het telefoonnummer van de tennisleraar. Voorts is er een wishlist waarop gewenste aankopen bijgehouden kunnen worden, en kunnen ook derden zoals grootouders toegelaten worden tot het platform.

“Een belangrijke nieuwigheid is de introductie van statusupdates, foto’s en video’s, waarop de kinderen kunnen reageren”, vertelt Ruidant. “De kids kunnen nu ook hun humeur voor een welbepaalde dag aangeven. Die optie werd enthousiast onthaalt door heel wat testfamilies.”

Onder die 5.500 testgebruikers, bevinden zich al heel wat Amerikanen (15 procent), “maar we willen vooral focussen op Europa”, klinkt het nog. We willen hét Europese referentieplatform worden in onze niche. En daarvoor hebben we wel wat geld nodig, al was het maar om intermediairs zoals psychologen over heel Europa te kunnen inschakelen om reclame te maken voor ons platform.”

2houses wil 675.000 euro ophalen, en werkt daarvoor samen met MyMicroInvest, een nieuw crowdfundingplatform dat co-investering als uitgangspunt heeft. Het fonds Inventures zal 575.000 euro investeren in 2houses als de kleine investeerders voor 31 oktober zelfs de overige 100.000 euro ophoesten.

“Vandaag klokken we af op ongeveer 30.000 euro, en er resten ons nog 20 dagen om tot 100.000 te gaan. In elk geval is de reële nood aan onze dienst erg groot, en dat motiveert ons om verder te gaan. Met het geld uit deze tweede ronde kunnen we ons platform verder uitbreiden om de -veelal Amerikaanse- concurrentie voor te blijven, en om verder te kunnen investeren in usability en marketing.”

Paspoort:

www.2houses.com Maatschappelijke zetel: Fleurus

Opgericht in 2011

Personeel: 3 medewerkers, + freelancers voor design en community management.

Kapitaal: vandaag al meer dan 200.000 euro eigen kapitaal en steun van Novilia en Inventures, hengelt naar 675.000 euro via MyMicroInvest.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content