Semetis: 'het internetverkeer objectiveren'

08/03/12 om 14:32 - Bijgewerkt om 14:32

Bron: Datanews

In 2009 besloten twee leden van het oorspronkelijke team van Google België om op eigen benen te gaan staan door voort te bouwen op wat volgens hen een goudader is: online marketing, en meer bepaald natuurlijke referencing en referencing tegen betaling (SEO/SEA).

Semetis: 'het internetverkeer objectiveren'

In 2009 besloten twee leden van het oorspronkelijke team van Google België om op eigen benen te gaan staan door voort te bouwen op wat volgens hen een goudader is: online marketing, en meer bepaald natuurlijke referencing en referencing tegen betaling (SEO/SEA).

Natuurlijk waren ze niet de enigen die hiermee hun kans schoon zagen. Ook Gabriel Goldberg en Nicolas Debray wilden aan hun bedrijf Semetis een high level-positionering geven: medewerkers op universitair niveau, weren van outsourcing, high-end klanten (NMBS, Ikea, Belgacom, Vandenborre, RTBF, Electrabel,...). "Wij werken alleen voor grote bedrijven, aan projecten met een groot potentieel", benadrukt Gabriel Goldberg.

We spreken dan van budgetten van meer dan 100.000 euro per jaar aan tools en diensten van Google en een potentieel minimaal rendement van 1 of 2 miljoen.

"We werken op maat en hebben een echte expertise ontwikkeld in SEO, SEA en Webanalyse. We hebben de Google-certificeringen vermenigvuldigd. Wij zijn de enigen in België die vrij kunnen putten uit zijn databanken om de gegevens te herwerken volgens onze eigen algoritmen. Ze vangen meer informatiepunten op om het percentage en de redenen van het succes van de campagnes te objectiveren en de klanten in staat te stellen om échte reporting te doen over hun hiërarchie."

Terwijl Semetis blijft werken op maat, wil het vandaag ook een ander en bescheidener publiek bereiken. Zijn platform Semetis Intelligence "voegt een vleugje intelligentie toe aan de rapporten die de bedrijven nu genereren vanuit AdWords. De rapporten blijven klassiek, basaal, en ze moeten geëxporteerd worden naar Excel om ze te kunnen interpreteren...", aldus Nicolas Debray.

"Voor webanalyse heerst nog de wet van one size fits all. We willen een op maat aanpasbare oplossing bieden, die kruisingen met specifieke gegevens voor elk bedrijf mogelijk maakt die zich niet in de web analytics data bevinden. Ook willen we de rapporten automatiseren, en zo voorspellingen over toekomstige resultaten, optimale promotiescenario's in functie van de netwerken mogelijk maken..."

Een ander kenmerk van Semetis Intelligence: analyses van campagnes op meerdere platformen (Google, Bing, Yahoo, sociale netwerken...).

Semetis Intelligence zal naar verwachting deze zomer zijn debuut maken. Doelpubliek: "bedrijven die hun eigen campagnes beheren, 3 of 5.000 euro per maand budget uitgeven aan Google, maar niet weten hoe ze hun campagnes kunnen optimaliseren.

Daarnaast ook professionals. Meer bepaald kantoren of zelfstandigen die tientallen Google AdWords-accounts beheren, zonder dat ze gespecialiseerd zijn en zonder te weten waar ze moeten beginnen om afdoende resultaten te bereiken."

Paspoort
Naam: Semetis, www.semetis.com Zetel: Brussel
Opgericht in: 2009
Personeel: 12 personen (3 aanwervingen verwacht in 2012)
Financiering: eigen middelen, hulp van Innoviris

Lees meer over:

Onze partners