Social Audience Profiling leert merken wie hun publiek is

02/09/16 om 14:42 - Bijgewerkt om 14:42

Bron: Datanews

Onschatbare informatie is het, die een sociale netwerk als facebook biedt, maar je moet weten hoe je ze kunt lezen. Met Social Audience Profiling levert de start-up SoPRISM merken daar de perfecte tool voor. "In een paar klikken krijg je een volledig profiel van wie die mensen zijn die op je website of facebookpagina rondhangen."

Social Audience Profiling leert merken wie hun publiek is

. © .

"Voor klanten is het een strategisch probleem te weten wie hun publiek is", zegt Jonathann Mingoia, mede-oprichter en business activator in de start-up. "Facebook heeft die informatie, want ze weten onschatbaar veel over hun gebruikers, en wie die informatie kan lezen heeft een geweldige bron om zijn marketing intelligence mee te verruimen."

Delen

Op een paar klikken rolt het gevraagde profiel er uit.

En dus ontwikkelde SoPRISM zijn "Social Audience Profiling", een tool die bedrijven toelaat na een volledig profiel te trekken van hun klantenbestand op basis van de data waarover Facebook beschikt. Mingoia legt uit: "We hebben een crawler ontwikkeld die op basis van de mailadressen van klanten - bijvoorbeeld van je nieuwsbrief - gaat zoeken naar een match bij Facebook, en zo de informatie over die klant gaat opvragen. Als resultaat krijg je een volledig overzicht van wie je publiek is, welke telefoon hij of zij gebruikt, wat het consumptiepatroon is, en ga zo maar door."

Grote voordeel van Social Audience Profiling is zijn gebruiksgemak. "We hebben alles verwerkt in een gemakkelijk te gebruiken dashboard", vertelt Mingoia. "Op een paar klikken rolt het gevraagde profiel er uit. Je betaalt gewoon per keer dat je een analyse opvraagt, en die prijs wordt lager naargelang je dat meer doet."

Delen

Enkele maanden na de lancering van Social Audience Profiling is SoPRISM naast België al actief in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk

.

SoPRISM werd in 2014 opgericht, waarna Mingoia en mede-oprichter Angelo Geraci met eigen middelen - een kleine 100.000 euro schat die eerste - een proof of concept bekostigden. "Vervolgens hebben we in 2015 in twee kapitaalrondes een budget van 1 miljoen opgehaald bij investeerders als Jean-Guillaume Zurstrassen (Skynet, Keytrade), Grégoire De Streel (Skynet) en Harold Mechelynk (Ogone) waarmee we het product konden ontwikkelen en in de markt zetten. In de loop van 2017 willen we bij venture capitalists nog eens tussen de één en de vijf miljoen ophalen om verdere groei in het buitenland te realiseren."

Niet dat de verovering van de ons omliggende landen niet al is begonnen. Enkele maanden na de lancering van Social Audience Profiling is SoPRISM naast België al actief in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, waarvoor het bedrijf een aparte business developer onder de arm nam. Het leverde al enkele eerste grote klanten op als de Franstalige mediagroep Auxipress, Mercedes-Benz, Geberit en Deli Traitteur. "Om dat bestand verder uit te breiden willen we nu meer business developers aannemen, maar ook rekenen op cold calling van potentiële klanten."

SoPRISM

Maatschappelijke zetel: La Louvière

Aantal vennoten: 2

Op zoek naar bijkomend kapitaal?: Ja, wil in de loop van 2017 tot vijf miljoen euro ophalen bij VC's voor verdere buitenlandse expansie.

Website: www.SoPRISM.com

Onze partners