TagTagCity: lokale multimediacontent voor je smartphone

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

TagTagCity is een toepassing die lokale multimediacontent toegankelijk maakt voor smartphones. “Winkeleigenaars en culturele instellingen kunnen op ons platform een goedkope mobiele website creëren”, zegt medeoprichter Stijn Vander Plaetse. “Die sites worden toegankelijk gemaakt met behulp van stickers waarop een QR-code en een verkorte URL vermeld staan, en waarin een NFC-chip verwerkt is.”

TagTagCity is een toepassing die lokale multimediacontent toegankelijk maakt voor smartphones. “Winkeleigenaars en culturele instellingen kunnen op ons platform een goedkope mobiele website creëren”, zegt medeoprichter Stijn Vander Plaetse. “Die sites worden toegankelijk gemaakt met behulp van stickers waarop een QR-code en een verkorte URL vermeld staan, en waarin een NFC-chip verwerkt is.” Smartphonegebruikers hoeven enkel de korte URL in te tikken in hun browser, de QR-code te scannen of met hun toestel langs de NFC-chip te vegen om op de mobiele website van de winkelier of van de culturele instelling terecht te komen, er hoeven geen apps geïnstalleerd te worden (of toch niet in eerste instantie).

“Geïnteresseerden zijn volledig vrij om te kiezen welke content ze in ons backend systeem plaatsen”, aldus Vander Plaetse. “Dat kunnen tekst- en videofragmenten zijn, maar ook links naar Facebook of Wikipedia, of naar de eigen website. Waar heel wat handelaars vroeger duizenden euro’s staken in een site die vaak niet bezocht werd, kunnen ze nu op enkele minuten tijd een mobiele beleving creëren die bijna gratis is.”

TagTagCity is ook een geolocatietoepassing. Wie naar TagTagCity.com surft, komt meteen te weten welke handelaars of welke instellingen in de buurt een mobiele TTC-website aanbieden.

“In Brussel werken we samen met Visit Brussels. Daar hebben we op twee maanden tijd al 600 locaties van een sticker voorzien en toegevoegd aan het systeem. Daarnaast is er een akkoord met het Office de Tourisme in Brussel en Wallonië, voor nog eens 1.500 extra sites met een toeristische waarde.”

Het businessmodel achter de start-up? “Geïnteresseerden betalen eenmalig 60 euro voor de sticker en de creatie van de webstek op het backend content management systeem”, aldus nog de Vander Plaetse.

“En handelaars of uitbaters van niet-commerciële instellingen kunnen via ons systeem ook digitale kortingsbonnen aanbieden aan de mensen die hun sticker scannen. Op dergelijke ‘value added’-services verdienen wij dan ook een centje. Zo vragen we vijf cent wanneer een coupon die geüpload werd naar ons systeem, gebruikt wordt. Handelaars zien daar geen graten in, want het afprinten van een flyer kost evenveel.”

Paspoort: Bedrijf: TagTagCity
Opgericht in: 2011
Zetel: ICAB Brussel
Aantal werknemers: 7
Investering: startkapitaal 6.000 euro, op zoek naar investeerders.
www.tagtagcity.com



Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content