Take Eat Easy haalt nog eens 10 miljoen euro op

01/09/15 om 15:32 - Bijgewerkt om 15:41

Bron: Datanews

Het gaat hard voor de Brusselse start-up Take Eat Easy. Nauwelijks een half jaar nadat de Duitse company builder Rocket Internet en enkele Angelsaksische fondsen al eens zes miljoen euro injecteerden in het bedrijfje, komt daar nog eens 10 miljoen euro bij in een B-ronde.

Take Eat Easy haalt nog eens 10 miljoen euro op

© Tim Dirven

Take Eat Easy zag in december 2013 het levenslicht in de schoot van de Nest'Up accelerator in Louvain La Neuve. Het bedrijfje heeft een webplatform gebouwd dat horeca-uitbaters en klanten met elkaar in contact brengt, en via hetwelk maaltijden kunnen besteld worden bij restaurants in een straal van 3 kilometer.

Gebruikers hoeven enkel hun adres in te geven, een tijdstip te kiezen waarop de maaltijd moet worden afgeleverd, en de app schotelt meteen een uitgebreid aanbod voor. Restaurants betalen een commissie van 12 procent per bestelling die ze binnenkrijgen langs het platform.

"Maaltijden aan huis zijn geen substituut voor een etentje op restaurant, maar we geven onze klanten wel toegang tot hun favoriete maaltijden op momenten dat ze te weinig tijd of geen zin hebben om nog de deur uit te gaan", verduidelijkt medeoprichter en ceo Adrien Roose. "En dankzij ons unieke algoritme kunnen we nu maaltijden afleveren in zeventien minuten tijd, dat is ongezien in de sector."

Dat de levering van maaltijden aan huis een belangrijke markt is geworden - en een nieuw strijdtoneel in Europa - mocht al blijken uit de forse investering van 6 miljoen euro in Take Eat Easy door het Duitse Rocket Internet (het bedrijf achter onder meer Zalando) en de Angelsaksische durfkapitaalfondsen Piton Capital (BetFair, DaWanda, ...), DN Capital (Shazam, Apsmart, ....) en Eight Roads Ventures in april.

Vandaag komt daar in een B-ronde nog eens tien miljoen euro bij van diezelfde investeerders, zoals de krant L'Echo dinsdag als eerste bekend maakte. Het extra geld gaat gebruikt worden om verder uit te breiden in markten als Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Vandaag is de Brusselse starter immers vooral actief in België en Frankrijk, en er moet snel geschakeld worden, zoveel is duidelijk.

Vast staat dat, wanneer je naar het opgehaalde kapitaal kijkt, Take Eat Easy nu tot de absolute toppers behoort in ons land, en zijn plaats in de top vijf verder verstevigt.

Onze partners