Belgische ‘millennials’ willen zelf kiezen
Het onderzoek naar de technologische wensen en verwachtingen van ‘millennials’ – jongeren geboren tussen ca. 1980 en 1995 – in bedrijven, wijst op een onvermijdelijk conflict tussen werkgevers en die jongeren. Dat blijkt uit een studie van Accenture. Van de werkende millennials kunnen slechts 7 procent een computer van hun eigen keuze gebruiken, terwijl 19 procent dat graag zou willen doen.
Het onderzoek naar de technologische wensen en verwachtingen van ‘millennials’ – jongeren geboren tussen ca. 1980 en 1995 – in bedrijven, wijst op een onvermijdelijk conflict tussen werkgevers en die jongeren. Dat blijkt uit een studie van Accenture. Van de werkende millennials kunnen slechts 7 procent een computer van hun eigen keuze gebruiken, terwijl 19 procent dat graag zou willen doen.
Dat nogal wat actieve millennials ontevreden zijn met de middelen waarover ze in België beschikken, moge duidelijk zijn. Voor elk type tool stelt minstens 25 procent van de respondenten dat het niet aan hun verwachtingen voldoet. Van de groep die niet het gewenste of slechts onbevredigend materiaal ter beschikking krijgt, stelt dan ook 50 tot 80 procent gewoonweg gebruik te maken van eigen tools. En dus niet te wachten op de werkgever. Die moet niet op beterschap rekenen, want het gebruik van e-mail zakt bijvoorbeeld steeds verder weg, naargelang de bevraagde millennials jonger zijn. Werkende millennials besteden er per week nog 3,6 uur aan, tegen nog slechts 0,6 uur voor de jongste millennials.
De grootste uitdaging wordt wellicht de houding van Belgische millennials ten aanzien van security te wijzigen. Twee derde van de actieve millennials heeft immers geen weet van of houdt geen rekening met ict security policies van bedrijven, onder meer inzake het verspreiden van informatie over het bedrijf of klanten buiten de firewall. Bijzonder verontrustend is dat.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier