Bijna 1 op 3 werknemers heeft maandelijks last van IT-pannes

Stefan Grommen Stefan Grommen est rédacteur de Data News.

28 procent van de Belgische it-gebruikers zegt dat zijn werk minstens 1 keer per maand vertraging oploopt door een storing in de it-infrastructuur. Vooral instabiele systemen en internetverbindingen zorgen voor ergernis, zo blijkt uit een bevraging van it-leverancier Fujitsu.

28 procent van de Belgische it-gebruikers zegt dat zijn werk minstens 1 keer per maand vertraging oploopt door een storing in de it-infrastructuur. Vooral instabiele systemen en internetverbindingen zorgen voor ergernis, zo blijkt uit een bevraging van it-leverancier Fujitsu.

Fujitsu bevroeg in september 2012 in België, Nederland en Luxemburg 1.498 kantoorwerkers, van wie 620 Belgen, over de tevredenheid over it en helpdesks. Uit de bevraging blijkt dat 28 procent van de werknemers maandelijks last heeft van it-pannes. De grootste ergernissen zijn de instabiliteit van systemen (15 procent), trage of niet-werkende internetverbindingen (15 procent) en problemen die gelinkt zijn aan de infrastructuur (10 procent) of apparatuur (10 procent).

De helpdesk wordt vooral ingeschakeld voor problemen bij applicaties en pc’s (beide 20 procent). 18 procent belt omwille van netwerkstoringen, 11 procent vraagt een wachtwoordreset. Meer dan 1 op 3 (36 procent) Belgische werknemers is tevreden over de dienstverlening van de it-helpdesks. 16 procent vindt dat de kwaliteit van de helpdesk omhoog moet, 14 procent wenst meer tussentijdse status updates over gemelde problemen. Ruim een op de tien Belgische IT-gebruikers (11 procent) wil dat de bereikbaarheid van de helpdesk verhoogd wordt of dat de telefoon sneller wordt opgenomen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content