Didier Bellens schuift met management
Scott Alcott naar consumer business, Michel Georgis HR bij Belgacom.
Belgacom ceo Didier Bellens schuift met zijn management. De Amerikaan Scott Alcott, die al vijf jaar de service delivery unit leidt, krijgt de belangrijke consumer business toegewezen.
Voor Scott Alcott is dit een stevige stap. Hij wordt verantwoordelijk voor een business van zowat 2,3 miljard euro. Alcott werkte vijf jaar bij de Amerikaanse telco Ameritech toen hij in 2000 door toenmalig topman John Goossens overgehaald werd om voor Belgacom te werken. Sinds vijf jaar is hij er verantwoordelijk voor het hele netwerk, de Broadway vdsl-en 3G-breedband uitrol. Voor het eerst krijgt Alcott nu een commerciële verantwoordelijkheid. De consumer business staat onder grote druk van dalende prijzen en een toenemende concurrentie van Telenet en Voo.
Hij vervangt er Michel Georgis. De vroegere topman van Proximus krijgt human resources onder zijn hoede. Zoals bekend verliet Astrid De Lathauwer begin september de twee torens na een hele hetze rond de figuur van Concetta Fagard.
Bruno Chauvat, die pas sinds enkele maanden, in mei, door Didier Bellens werd aangeworven als verantwoordelijke voor de strategie, neemt ad interim de Service Delivery unit over van Scott Alcott. Igor Makedonsky wordt de vice president van group legal en compliance. De Luikenaar werkt al sinds 1990 bij Belgacom. Van ’94 tot ’98 was hij aan de slag bij de regelgever, het BIPT.
Philip Neyt, tenslotte, krijgt de volledige externe communicatie, branding en corporate identity onder zijn hoede. Hij neemt daarbij ook de taken over van Florence Coppenolle. Neyt behoudt zijn verantwoordelijkheid voor public affairs, mergers en acquisitions.
Opvallend is dat er geen enkele dame meer in het topmanagement van Belgacom zetelt.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier