Els De Clercq van Belgacom naar Microsoft
Els De Clercq schuift na 9 jaar Belgacom naar Microsoft waar ze de nieuwe ‘open strategie’ zal mee helpen uitdragen.
Els De Clercq schuift na 9 jaar Belgacom naar Microsoft waar ze de nieuwe ‘open strategie’ zal mee helpen uitdragen.
De 37-jarige Els De Clerq is sinds medio februari bij Microsoft Belux ‘openness marketing manager’. In die functie moet ze de nieuwe aanpak van de softwareleverancier ondersteunen. “Microsoft kiest meer voor interoperabiliteit en wil ook meer met open source oplossingen in zee gaan. Tegelijk zal ik ook meehelpen om dat strategisch plan voor de komende drie jaar uit te bouwen,” vertelt de getrouwde moeder van twee dochtertjes van 6 en 3 jaar.
Els De Clercq is advocate van opleiding aan de universiteit van Gent. Ze begon haar loopbaan bij het consultancybedrijf McKinsey, maar in september ’99 werd ze er door toenmalig telecomminister Rik Daems weggeplukt als vice kabinetchef en verantwoordelijke voor de regelgeving.
De overstap naar Belgacom, bijna 3 jaar later, was dan ook enigszins verbazingwekkend. De intelligente en welbespraakte Els De Clercq werd er in 2002 directeur strategie voor de wireline afdeling. In 2004 werd ze verkoopsdirecteur voor de kmo-markt, om dan in 2009 opnieuw als vice president strategic projects aan de slag te gaan. Bij Microsoft komt Els De Clercq voor het eerst aan de leverancierskant te staan.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier