Facebook ontwikkelt zakelijk sociaal netwerk

Pieterjan Van Leemputten

De moeder der sociale netwerken trekt naar de zakelijke markt. Het bedrijf werkt aan een versie van Facebook waarmee je samen aan documenten kan werken of op zoek kan naar contacten.

Facebook bevestigt het bericht momenteel niet, maar volgens de Financial Times is ‘Facebook at work’ een nieuwe site die zal concurreren met diensten van LinkedIn, Google en Microsoft. Gebruikers kunnen er ook chatten met collega’s, professionele contacten vinden enz…

Net zoals op Facebook zal je nieuwsberichten hebben en groepen kunnen maken, met als voornaamste verschil dat de dienst volledig los staat van je persoonlijk profiel. Contacten op je zakelijke account hebben dus geen toegang tot pakweg je vakantiefoto’s of verhitte politieke discussies op je privéprofiel.

Facebook is vandaag niet actief op de zakelijke markt en professionele sociale netwerken bestaan al langer. Maar met 1,35 miljard actieve gebruikers maakt het bedrijf een stevige kans om zich te nestelen tussen LinkedIn, Google Apps en Yammer, waar Microsoft in 2012 1,2 miljard dollar voor betaalde.

De Financial Times gaat er van uit dat de dienst gratis zal zijn, maar met advertenties.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content