‘Millennials’ in China en India gek op technologie

Jongeren tussen 18 en 27 – ook wel ‘Working Millennials’ – in India en China zijn gek op technologie en real time communicatiemogelijkheden, aldus de nieuwste versie van Accentures ‘Millennials’ studie.

Jongeren tussen 18 en 27 – ook wel ‘Working Millennials’ – in India en China zijn gek op technologie en real time communicatiemogelijkheden, aldus de nieuwste versie van Accentures ‘Millennials’ studie.

Maar liefst dan 72 procent van de Indische respondenten zien de beschikbaarheid van de nieuwste technologie als een belangrijke factor in de keuze voor een werkgever. In België is dat slechts bij 27 procent van de respondenten. De Chinese respondenten besteden dan weer meer dan 33 werkuren per week aan het gebruik van real-time communicatiesystemen, naast circa 15 uren voor videospelletjes en 5 uren in ‘virtuele’ werelden.

In West-Europa liggen die cijfers beduidend lager, zij het dat hier vaak ook het gebrek aan toegang tot de nodige tools (op het werk) een rem vormt. Algemeen worden bedrijven aanbevolen veeleer in te spelen op deze ontwikkelingen, dan proberen deze tegen te gaan. Bij de jongere Millennials (14-17 jaar) is het gebruik van real time communicatie immers nog sterker.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content