Nederlandse IBM’ers moeten auto inleveren
Bij IBM Nederland moeten zowat 1000 personeelsleden hun bedrijfswagen inleveren. Het bericht stond onlangs te lezen bij onze collega’s van Computable. Het aantal van 1000 betrokken personeelsleden wilde het bedrijf niet bevestigen. Bij IBM Nederland werken zowat 5000 mensen. IBM nam de maatregel “om de kosten beter te kunnen beheersen”. Het bedrijf hoopt dat dat de concurrentiepositie van het bedrijf ten goed komt. Met de werknemers die hun wagen moeten inleveren, is gesproken over aangepaste arbeidsvoorwaarden, maar daarover raakte niets bekend.
Bij IBM Nederland moeten zowat 1000 personeelsleden hun bedrijfswagen inleveren.
Het bericht stond onlangs te lezen bij onze collega’s van Computable. Het aantal van 1000 betrokken personeelsleden wilde het bedrijf niet bevestigen. Bij IBM Nederland werken zowat 5000 mensen.
IBM nam de maatregel “om de kosten beter te kunnen beheersen”. Het bedrijf hoopt dat dat de concurrentiepositie van het bedrijf ten goed komt. Met de werknemers die hun wagen moeten inleveren, is gesproken over aangepaste arbeidsvoorwaarden, maar daarover raakte niets bekend.
Het nieuws lokte heel wat reactie uit op de site van Computable. Zo schrijft een ict’er dat hij zijn leaseauto nodig heeft om naar klanten te gaan. “Het is voor mij gewoon gereedschap om mijn klanten te bedienen”, geeft hij aan. “Je pakt een timmerman toch ook niet zijn hamer af met de verwachting dat hij de spijkers met zijn blote handen in de balk slaat?” Een lezer met de nickname ‘klant’ stelt dat de IBM-medewerkers die hij over de vloer krijgt gefrustreerd zijn. “Zij moeten nu het halve land door met de trein. Ik vraag me af wie de factuur van de extra reisuren mag betalen.”
In België is de maatregel vooralsnog niet doorgevoerd, meldt ons IBM-woordvoerder Yves Van Seters. “Het is een lokale, specifiek Nederlandse kwestie.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier