Selor hengelt naar jongeren via Facebook, Twitter en Google
Selor, het selectiebureau van de overheid, wil via sociale netwerksites als Facebook, Linkedin en Twitter meer jongeren bereiken. Ook via Google en online games wil Selor meer naambekendheid onder jongeren krijgen.
Selor, het selectiebureau van de overheid, wil via sociale netwerksites als Facebook, Linkedin en Twitter meer jongeren bereiken. Ook via Google en online games wil Selor meer naambekendheid onder jongeren krijgen.
Selor is recent in zee gegaan met een nieuw communicatiebureau, tmp.ascomms, gespecialiseerd in nieuwe media. Bedoeling is om zich “binnen te wringen” in het netwerksysteem van jongeren, aldus een Selor-woordvoerster. Door op sociale sites als Facebook, Linkedin en Twitter te verschijnen op de gesponserde links wil Selor jobs promoten of het selectiebureau meer naambekendeid geven. “We willen de trafiek naar onze site vergroten”.
Selor wil op dezelfde manier ook via zoekrobot Google meer naambekendheid verwerven. “Wie een job zoekt, voegt vaak gewoon trefwoorden in op Google, in plaats van naar een jobsite te surfen”. Een ander medium waar men bij Selor aan denkt is een online game. De woordvoerster verwijst naar Nederland, waar ict-ers werden gerecruteerd via een online-game waarbij ze een code moesten kraken.
Het is de bedoeling van Selor na de zomer van start te gaan met de campagnes. De kost ligt lager dan bij klassieke printcampagnes.
Selor baseert zich op een onderzoek dat het liet uitvoeren. Daaruit blijkt dat bij de zoektocht naar werk jongeren vooral de jobinhoud het belangrijkste vinden. Bij die zoektocht grijpen ze meestal terug naar de klassieke recruteringsmedia, zo blijkt. Of die bevinding dan niet tegenstrijdig is met de nieuwe media die Selor wil benutten? “Jongeren blijven connected en goed vertegenwoordigd in de nieuwe media, ook al zijn ze vrij klassiek in het gebruik van rekruteringskanalen. Selor wil de jongeren ook meer daar bereiken.”
Bron: Belga
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier