X stelt twee managers aan voor extra veiligheid

© Getty Images

Socialmediaplatform X heeft nieuwe leidinggevenden benoemd die de berichtendienst een ‘veiligere ruimte voor iedereen’ moeten maken. Het voormalige Twitter verloor veel adverteerders na de overname door Elon Musk, die een groot deel van het personeel ontsloeg. Als gevolg daarvan waren er veel minder medewerkers die berichten controleerden op haatdragende inhoud.

Kylie McRoberts, die al bij X werkte, wordt het hoofd voor veiligheid. Ze leidt voortaan een team dat nieuwe functies ontwikkelt voor het handhaven van de huisregels van het socialemediabedrijf. Eerder werkte McRoberts onder meer bij Google, als senior strategist Safe Browsing, en bij het Australische ministerie van Defensie.

X kondigt daarnaast aan dat Yale Cohen, afkomstig van advertentie- en communicatiebureau Publicis, verantwoordelijk wordt voor ‘merkveiligheid’ en advertenties.

Spijt

Onlangs besloot een aantal grote merken, waaronder Apple, Disney en IBM, zich terug te trekken van X. Ze maakten zich zorgen over berichten die nazi’s verheerlijkten waar hun advertenties naast verschenen. Musk zelf deed ook een controversiële uitspraak op X. Hij gaf een gebruiker gelijk die beweerde dat joden haat aanwakkerden tegen witte mensen. Later betuigde Musk spijt voor die uitlating.

Partner Content