Mobistar laat weten dat een technisch probleem in het 3G-netwerk de panne heeft veroorzaakt. Vooral klanten in Charleroi, Mons en Namen zouden getroffen zijn, al geeft de operator toe dat ook gebruikers uit andere regio's mogelijk niet meer konden telefoneren of sms'en.

Woordvoerder Jean-Pascal Bouillon van Mobistar raadde zijn klanten op sociale media ook aan om bij de instellingen op hun toestel 3G en 4G te blokkeren, zodat het mobieltje automatisch gebruik zou gaan maken van het 2G-netwerk.

Intussen zouden de problemen echter verholpen zijn, en kunnen alle Mobistar-klanten terug bellen en sms'en, ook wanneer ze met het 3G-netwerk van de operator verbonden zijn.

Wat nu juist de oorzaak was van de panne, is nog niet helemaal duidelijk, maar "wordt onderzocht", aldus Jean-Pascal Bouillon.

Mobistar laat weten dat een technisch probleem in het 3G-netwerk de panne heeft veroorzaakt. Vooral klanten in Charleroi, Mons en Namen zouden getroffen zijn, al geeft de operator toe dat ook gebruikers uit andere regio's mogelijk niet meer konden telefoneren of sms'en.Woordvoerder Jean-Pascal Bouillon van Mobistar raadde zijn klanten op sociale media ook aan om bij de instellingen op hun toestel 3G en 4G te blokkeren, zodat het mobieltje automatisch gebruik zou gaan maken van het 2G-netwerk.Intussen zouden de problemen echter verholpen zijn, en kunnen alle Mobistar-klanten terug bellen en sms'en, ook wanneer ze met het 3G-netwerk van de operator verbonden zijn. Wat nu juist de oorzaak was van de panne, is nog niet helemaal duidelijk, maar "wordt onderzocht", aldus Jean-Pascal Bouillon.