Anderhalf jaar geleden opende Appstrakt een bureau in New York om zijn twee grootste Amerikaanse klanten beter te kunnen bedienen, namelijk AB Inbev en Spotify (die allebei hun hoofdkantoor hebben in The Big Apple).

Vandaag mogen de Antwerpenaars ook The New York Times toevoegen aan hun klantenportfolio. Appstrakt gaat samen met 's werelds bekendste krant nieuwe interactieve ervaringen ontwikkelen voor de website van de NYT, een eerste project zou intussen zelfs al afgerond zijn. Details worden omwille van contractuele bekommernissen niet vrijgegeven, maar het zou het gaan om het inbedden van interactieve content op de NYT-site, en dit op een manier dat de lezers niet wegklikken.

"Ook bij onze andere klanten ligt de nadruk steeds op het opzetten van interessante en interactieve online-ervaringen", vertelt Appstrakt-ceo Tom Vroemans. "De constante is dat er een duidelijke meerwaarde moet zijn voor de eindgebruiker, denk bijvoorbeeld aan de app die we voor VTM gebouwd hebben. Via die app kan je heel wat extra content opvragen, en dat wordt duidelijk geapprecieerd."

Waarom The New York Times en AB Inbev in zee gaan met een bescheiden digitaal bureau uit Antwerpen? "We hebben intussen al heel wat expertise opgebouwd", aldus Vroemans, "en al onze producten worden ontwikkeld in constant overleg met de klant."

"Die kleinschaligheid, waarbij je voortdurend in contact staat en er een constante dialoog is, is uiteraard meer een voordeel dan een nadeel. Niets is beter dan face-to-face conversaties met de mensen waarmee je werkt. Daarom ook dat we onze afdeling in New York geopend hebben."

Anderhalf jaar geleden opende Appstrakt een bureau in New York om zijn twee grootste Amerikaanse klanten beter te kunnen bedienen, namelijk AB Inbev en Spotify (die allebei hun hoofdkantoor hebben in The Big Apple). Vandaag mogen de Antwerpenaars ook The New York Times toevoegen aan hun klantenportfolio. Appstrakt gaat samen met 's werelds bekendste krant nieuwe interactieve ervaringen ontwikkelen voor de website van de NYT, een eerste project zou intussen zelfs al afgerond zijn. Details worden omwille van contractuele bekommernissen niet vrijgegeven, maar het zou het gaan om het inbedden van interactieve content op de NYT-site, en dit op een manier dat de lezers niet wegklikken. "Ook bij onze andere klanten ligt de nadruk steeds op het opzetten van interessante en interactieve online-ervaringen", vertelt Appstrakt-ceo Tom Vroemans. "De constante is dat er een duidelijke meerwaarde moet zijn voor de eindgebruiker, denk bijvoorbeeld aan de app die we voor VTM gebouwd hebben. Via die app kan je heel wat extra content opvragen, en dat wordt duidelijk geapprecieerd."Waarom The New York Times en AB Inbev in zee gaan met een bescheiden digitaal bureau uit Antwerpen? "We hebben intussen al heel wat expertise opgebouwd", aldus Vroemans, "en al onze producten worden ontwikkeld in constant overleg met de klant." "Die kleinschaligheid, waarbij je voortdurend in contact staat en er een constante dialoog is, is uiteraard meer een voordeel dan een nadeel. Niets is beter dan face-to-face conversaties met de mensen waarmee je werkt. Daarom ook dat we onze afdeling in New York geopend hebben."