Resilience is het vermogen van onze steeds meer IT-afhankelijke organisaties om een storing van het IT-systeem te "overleven". Met de huidige cyberdreigingen is dit aspect nog nooit zo belangrijk geweest en staat het centraal in de zorgen van beveiligingsprofessionals, maar ook van IT-professionals. Als we weten dat België tussen 2018 en 2019 een stijging van 30% in cybercriminaliteit heeft opgetekend (bron: ccb.belgium.be), wordt de keuze voor een goede beveiligingspartner inderdaad een belangrijke zaak.

Van dienstverlener tot partner

Het was omwille van de vraag van de Belgische markt dat Excellium in 2017 de uitbreiding van haar capaciteit naar de Belgische markt overwoog via een zusteronderneming, Excellium Services Belgium. Als volwaardige entiteit beschikt Excellium Services Belgium nu over een vijftiental lokale "Cyber Soldiers", naast de Luxemburgse kennis en expertise. De ontwikkelde knowhow van haar Security Operation Center (SOC) en haar incident response capaciteiten beantwoordt aan een reële vraag van talrijke Belgische spelers zoals financiële groepen, operatoren en vele anderen.

Hun complementariteit, hun kracht

Het bestaande DNA tussen de zusterondernemingen is onmiskenbaar en maakt sterke synergieën mogelijk. In Luxemburg werkt het moederbedrijf voornamelijk voor financiële en verzekeringsmaatschappijen en zogenaamde kritieke operatoren. De behoefte aan lokale expertise en middelen hebben Xavier en Christophe, de twee oprichters en beide ex-Ubizen (een cyberspin-off van de Katholieke Universiteit Leuven), ertoe heeft aangezet om in 2012 hun bedrijf op te richten.

In België is de markt in termen van sectoren veel groter. Daarom richt de Belgische entiteit zich, voortbouwend op de knowhow en ervaring van haar voorganger, op complementaire sectoren zoals gezondheidszorg, industrie, diensten en media. De strategie is dus mondiaal, maar met lokale uitvoeringscapaciteiten.

"Een cyberaanval kan weinig schade aanrichten en weinig of geen gevolgen hebben voor het bedrijfsleven als hij vroeg genoeg wordt ontdekt en er adequaat op wordt gereageerd" Geoffrey Lucas.

Eigen diensten en waarden

Flexibiliteit, toegankelijkheid, nabijheid, innovatie en pragmatisme zijn de sleutelwoorden voor het Belgische bedrijf. Dankzij deze aanpak heeft het Belgische team Excellium gepositioneerd als een toonaangevende speler in cyber crisis management, SOC operations en incident response.

Maar wat zijn nu precies de aangeboden diensten? Naast resilience, incident response en crisismanagement heeft het Belgische team zijn eigen diensten en helpt zo zijn klanten hun cyberbeveiligingspositie te versterken. Concreet betekent dit onder andere de ondersteuning bij de ontwikkeling van de beveiligingsstrategie, het testen van de beschikbaarheid van de beschikbare beveiligingssystemen, de installatie van beveiligingscomponenten, een 24x7 monitoringdienst en ten slotte een dienst voor incidentenbestrijding.

Een 24x7 monitoringsysteem dat voor iedereen toegankelijk is

Het doel is duidelijk: Excellium Services Belgium wil een referentie zijn op de cyberbeveiligingsmarkt. Om dit doel te bereiken, heeft de onderneming zich ambitieuze doelen gesteld en de nodige middelen vrijgemaakt, met name door haar teams uit te breiden.

Excellium Services Belgium heeft zich gepositioneerd als SOC-as-a-Service Solution Vendor met een dienst die kmo's eindelijk een reëel zicht geeft op cyberincidenten en de mogelijkheid biedt erop te reageren: de XLM360 Foundation SOC-dienst, gebaseerd op IBM QRadar.

Resilience is het vermogen van onze steeds meer IT-afhankelijke organisaties om een storing van het IT-systeem te "overleven". Met de huidige cyberdreigingen is dit aspect nog nooit zo belangrijk geweest en staat het centraal in de zorgen van beveiligingsprofessionals, maar ook van IT-professionals. Als we weten dat België tussen 2018 en 2019 een stijging van 30% in cybercriminaliteit heeft opgetekend (bron: ccb.belgium.be), wordt de keuze voor een goede beveiligingspartner inderdaad een belangrijke zaak.Het was omwille van de vraag van de Belgische markt dat Excellium in 2017 de uitbreiding van haar capaciteit naar de Belgische markt overwoog via een zusteronderneming, Excellium Services Belgium. Als volwaardige entiteit beschikt Excellium Services Belgium nu over een vijftiental lokale "Cyber Soldiers", naast de Luxemburgse kennis en expertise. De ontwikkelde knowhow van haar Security Operation Center (SOC) en haar incident response capaciteiten beantwoordt aan een reële vraag van talrijke Belgische spelers zoals financiële groepen, operatoren en vele anderen.Het bestaande DNA tussen de zusterondernemingen is onmiskenbaar en maakt sterke synergieën mogelijk. In Luxemburg werkt het moederbedrijf voornamelijk voor financiële en verzekeringsmaatschappijen en zogenaamde kritieke operatoren. De behoefte aan lokale expertise en middelen hebben Xavier en Christophe, de twee oprichters en beide ex-Ubizen (een cyberspin-off van de Katholieke Universiteit Leuven), ertoe heeft aangezet om in 2012 hun bedrijf op te richten.In België is de markt in termen van sectoren veel groter. Daarom richt de Belgische entiteit zich, voortbouwend op de knowhow en ervaring van haar voorganger, op complementaire sectoren zoals gezondheidszorg, industrie, diensten en media. De strategie is dus mondiaal, maar met lokale uitvoeringscapaciteiten.Flexibiliteit, toegankelijkheid, nabijheid, innovatie en pragmatisme zijn de sleutelwoorden voor het Belgische bedrijf. Dankzij deze aanpak heeft het Belgische team Excellium gepositioneerd als een toonaangevende speler in cyber crisis management, SOC operations en incident response.Maar wat zijn nu precies de aangeboden diensten? Naast resilience, incident response en crisismanagement heeft het Belgische team zijn eigen diensten en helpt zo zijn klanten hun cyberbeveiligingspositie te versterken. Concreet betekent dit onder andere de ondersteuning bij de ontwikkeling van de beveiligingsstrategie, het testen van de beschikbaarheid van de beschikbare beveiligingssystemen, de installatie van beveiligingscomponenten, een 24x7 monitoringdienst en ten slotte een dienst voor incidentenbestrijding.Het doel is duidelijk: Excellium Services Belgium wil een referentie zijn op de cyberbeveiligingsmarkt. Om dit doel te bereiken, heeft de onderneming zich ambitieuze doelen gesteld en de nodige middelen vrijgemaakt, met name door haar teams uit te breiden.Excellium Services Belgium heeft zich gepositioneerd als SOC-as-a-Service Solution Vendor met een dienst die kmo's eindelijk een reëel zicht geeft op cyberincidenten en de mogelijkheid biedt erop te reageren: de XLM360 Foundation SOC-dienst, gebaseerd op IBM QRadar.