Artificiële intelligentie vindt vandaag haar weg naar sectoren waar dat tot voor kort minder voor de hand leek. Dat pad hoeven bedrijven en overheden niet alleen af te leggen. Muthulakshmi N van (TCS) ziet een potentieel in overkoepelende samenwerkingen om de uitrol van AI-projecten te accelereren.

Artificiële intelligentie mag dan wel een technologisch hoogstandje zijn, ze gaat ook gepaard met een belangrijke menselijke dimensie."Een implementatie is het meest succesvol wanneer ICT, data science en de business op dezelfde lijn zitten. Daarnaast is het belangrijk om ook bij de eindgebruiker een draagvlak te creëren", verduidelijkt Bert Weemaes, Senior Business Solutions Manager bij SAS.

Veel bedrijfsleiders beschouwen AI als een noodzaak voor de continuïteit van hun onderneming. Tegelijk loopt de ontwikkeling en implementatie van AI-toepassingen niet altijd even gesmeerd.Hoe we de slaagkansen van dergelijke projecten maximaliseren, licht Thomas Breuer, Managing Director bij Accenture, graag toe.

Artificiële intelligentie (AI) helpt de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB op weg naar een duurzame en efficiënte mobiliteit. Ze hanteert daartoe een pragmatische benadering. "De technologie is nooit een doel op zich, maar wel een middel om onze werking te optimaliseren", verduidelijkt Rob Roemers, Head of Data & Analytics.