Datakwaliteit? Eigenlijk het optimale beheer van je klantenrelatie!

Om hun vele zakelijke uitdagingen te ondersteunen, zijn merken sterk afhankelijk van persoonlijke gegevens. Data is immers hun grootste troef. Internationale studies tonen echter aan dat bedrijven gemiddeld 20% aan omzet verliezen door slechte datakwaliteit. Want uiteindelijk draait het niet om de data, of de campagneprestaties, maar om echte mensen. Hun klanten...

Best-in-class bedrijven, zoals Toyota en Lexus maken van hun datakwaliteitsstrategie een echte bedrijfsprioriteit. Black Tiger Belgium sprak hierover met de 'Head of Loyalty' bij Toyota Lexus Belgium.

'Uiteindelijk zijn het onze prospecten en klanten die baat hebben bij onze niet aflatende focus op datakwaliteit, omdat er op een correcte, eenduidige en snelle manier met hen gecommuniceerd wordt. We elimineren zoveel mogelijk de frustratie van onze klanten, bijvoorbeeld door hen niet telkens opnieuw hun informatie te moeten vragen in alle verschillende contacten die ze met Toyota België hebben. De gegevens zijn direct beschikbaar wanneer ze nodig zijn om een geweldige customer journey te creëren.'

Toyota en Lexus: pioniers in auto's en ...data !

Toyota Belgium investeert daarom voortdurend in een sterke, toekomstbestendige datakwaliteitstrategie, binnen het toepasselijke wettelijke kader, om de steeds veranderende businessuitdagingen van hun merken het hoofd te bieden. Het doet al meer dan 20 jaar beroep op de data-expertise van Black Tiger Belgium, en blijft dat doen, als integraal onderdeel van hun Data Quality Strategy.

De data-uitdaging start bij de gegevensinvoer, waar beide automerken meteen streven naar kwaliteit. Immers: 'garbage in is garbage out!'. En ook doorheen de hele levenscyslus van de klant moeten beide automerken op elk moment kunnen rekenen op gegarandeerde juistheid van de gegevens.

Gegevens komen daarenboven nooit van één kant. Showroombezoeken, auto- en motorsalon, aanbiedingen, aanvragen voor testritten, afspraken, leads, verkooporders, ... Allemaal kanalen die consumentengegevens genereren. Toyota en Lexus bereiken hun 'consumer centricity', door zich één enkel klantbeeld te vormen, over alle contactpunten en gegevensbronnen heen.

Zowel de gegevensvalidatie als -unificatie zijn in real-time beschikbaar, zodat schone data continu kan worden gebruikt doorheen alle bedrijfsprocessen.

Hebt u zelf al nagedacht over een degelijke datakwaliteitsstrategie? Black Tiger Belgium inspireert u graag en staat u hierbij bij met hoogwaardige datakwaliteitstools, unieke referentiebestanden en de nodige ondersteuning bij de implementatie.

Ontdek hier hoe u uw business kan aansturen aan de hand van kwalitatieve klantengegevens en hoe u écht klantgericht kunt worden.

NIEUWSFLASH : Investeer nu in uw data en pluk meteen de vruchten. Laat verwachte prijsstijgingen de ROI van uw marketing en operations niet onder druk zetten! Vraag hier uw GRATIS B2C datakwaliteitsaudit.

Om hun vele zakelijke uitdagingen te ondersteunen, zijn merken sterk afhankelijk van persoonlijke gegevens. Data is immers hun grootste troef. Internationale studies tonen echter aan dat bedrijven gemiddeld 20% aan omzet verliezen door slechte datakwaliteit. Want uiteindelijk draait het niet om de data, of de campagneprestaties, maar om echte mensen. Hun klanten...Best-in-class bedrijven, zoals Toyota en Lexus maken van hun datakwaliteitsstrategie een echte bedrijfsprioriteit. Black Tiger Belgium sprak hierover met de 'Head of Loyalty' bij Toyota Lexus Belgium.'Uiteindelijk zijn het onze prospecten en klanten die baat hebben bij onze niet aflatende focus op datakwaliteit, omdat er op een correcte, eenduidige en snelle manier met hen gecommuniceerd wordt. We elimineren zoveel mogelijk de frustratie van onze klanten, bijvoorbeeld door hen niet telkens opnieuw hun informatie te moeten vragen in alle verschillende contacten die ze met Toyota België hebben. De gegevens zijn direct beschikbaar wanneer ze nodig zijn om een geweldige customer journey te creëren.'Toyota Belgium investeert daarom voortdurend in een sterke, toekomstbestendige datakwaliteitstrategie, binnen het toepasselijke wettelijke kader, om de steeds veranderende businessuitdagingen van hun merken het hoofd te bieden. Het doet al meer dan 20 jaar beroep op de data-expertise van Black Tiger Belgium, en blijft dat doen, als integraal onderdeel van hun Data Quality Strategy. De data-uitdaging start bij de gegevensinvoer, waar beide automerken meteen streven naar kwaliteit. Immers: 'garbage in is garbage out!'. En ook doorheen de hele levenscyslus van de klant moeten beide automerken op elk moment kunnen rekenen op gegarandeerde juistheid van de gegevens.Gegevens komen daarenboven nooit van één kant. Showroombezoeken, auto- en motorsalon, aanbiedingen, aanvragen voor testritten, afspraken, leads, verkooporders, ... Allemaal kanalen die consumentengegevens genereren. Toyota en Lexus bereiken hun 'consumer centricity', door zich één enkel klantbeeld te vormen, over alle contactpunten en gegevensbronnen heen.Zowel de gegevensvalidatie als -unificatie zijn in real-time beschikbaar, zodat schone data continu kan worden gebruikt doorheen alle bedrijfsprocessen.Hebt u zelf al nagedacht over een degelijke datakwaliteitsstrategie? Black Tiger Belgium inspireert u graag en staat u hierbij bij met hoogwaardige datakwaliteitstools, unieke referentiebestanden en de nodige ondersteuning bij de implementatie.Ontdek hier hoe u uw business kan aansturen aan de hand van kwalitatieve klantengegevens en hoe u écht klantgericht kunt worden.NIEUWSFLASH : Investeer nu in uw data en pluk meteen de vruchten. Laat verwachte prijsstijgingen de ROI van uw marketing en operations niet onder druk zetten! Vraag hier uw GRATIS B2C datakwaliteitsaudit.