Digital agency Duo neemt sectorgenoot Nascom over

© Duo
Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Het Brugse digital agency Duo neemt zijn Limburgse sectorgenoot Nascom over. Samen vormen beide bedrijven een nieuwe groep die tot de top-5 van de digital agencies in Vlaanderen behoort.

Duo viert dit jaar zijn 20ste verjaardag en wil verder groeien in het ontwikkelen van digitale strategieën, webplatformen en mobiele applicaties. “Nascom is een kmo die ook heel wat ervaring heeft in diezelfde domeinen”; legt ceo Véronique Dugardyn van Duo uit. “De combinatie van beide teams kan ons dus helpen om onze klanten beter van dienst te zijn.”

Duo werd opgericht in 1996 en was één van de pioniers op het vlak van web development in België. Twintig jaar later is de Brugse kmo uitgegroeid tot een full service digital agency. Met bijna 40 medewerkers helpt het bedrijven om digitale strategieën te ontwikkelen en te implementeren.

“Onze medewerkers zijn developers, designers, online marketeers en project managers die kmo’s, grote bedrijven en multinationals helpen bij hun digitale uitdagingen”, gaat Dugardyn verder.

Het bureau groeide de voorbije jaren steeds organisch, een overname is naar eigen zeggen de logische volgende stap. “We hebben de ambitie om met inhouse dienstverlening onze klanten in hun digitale ontwikkeling te ondersteunen. Vooral voor grote organisaties worden die uitdagingen steeds complexer en evolueert de technologie razendsnel. Daarom willen wij blijven investeren in expertise en flexibiliteit.”

“Dankzij de overname van Nascom versterken beide teams zich met bijkomende expertise en zullen we ook qua schaal meer mogelijkheden hebben om flexibel in te spelen op vragen van klanten. Dat we regionaal ook complementair zijn, met vestigingen in Brugge, Genk en Antwerpen, is een bijkomende troef”, stelt de ceo.

Eén groep, twee merken

Nascom werd opgericht in 2003 en telt vandaag 15 medewerkers in Genk en Antwerpen. Na de overname zal de groep dus ruim 50 medewerkers tellen. “Beide entiteiten hebben een sterke naamsbekendheid en zullen daarom onder hun eigen merknaam doorgaan”, oppert Dugardyn nog.

“Maar we zien veel potentieel in onze gezamenlijke knowhow. En we vullen die expertise nog aan: voor Nascom zoeken we al meteen drie extra medewerkers. Verder maken we ook werk van een nieuw management voor het Genkse bedrijf.”

Het huidige management van Nascom (met Jo Martens als ceo) verlaat het webagency. Dat management had in 2012 de aandelen van oprichter Jonas Coenen (die toen het bedrijf verliet) en enkele kleinere participanten overgenomen. In 2009 stapte LRM trouwens nog in het kapitaal van Nascom als financiële partner.

Over de financiële details van de nieuwe deal wordt niet gecommuniceerd. Binnen de twee jaar wil de nieuwe groep wel de kaap van 5 miljoen euro omzet ronden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content