Nuance PDF Converter wordt Power PDF
Nuance introduceert met Power PDF een goedkoper alternatief voor Adobe Acrobat. Power PDF is tegelijk de nieuwe naam voor Nuance’s vorige pdf-alternatief, PDF Converter, waarvan de laatste versie 8 in 2012 verscheen.
Power PDF, de opvolger van Nuance’s PDF Converter, kun je beschouwen als een goedkope kloon van Adobe Acrobat met grotendeels gelijkaardige functies.
Terwijl Adobe Acrobat XI Pro meer dan 550 euro kost voor een volledig nieuwe versie (upgrades zijn goedkoper), haal je Power PDF al in huis voor 99 euro (voor de functioneel beperkte Standard-versie) of 169 euro voor de Advanced-versie die alle functionaliteit bevat. PDF Converter werd daarmee wel iets duurder dan zijn voorganger.
PDF Converter kreeg een knoppenlint zoals we dat ook kennen van Microsoft Office, zodat gebruikers er snel mee aan de slag kunnen. Naast documenten samenstellen en combineren kun je ze ook naast elkaar vergelijken. Zo kun je snel de verschillen opsporen tussen twee versies van een document.
De spraakherkenning van Nuance Dragon Notes is ingebouwd. Je kunt dus gesproken notities toevoegen aan je pdf-documenten. Ook is het mogelijk zogenaamde “workflows” in te richten waarmee je pdf-bestanden in “batch” kunt creëren of converteren. Optische karakterherkenning (ocr) is eveneens ingebouwd.
Via add-ons voor Microsoft Office en Outlook kunnen gebruikers rechtstreeks vanuit hun vertrouwde programma’s pdf-bestanden aanmaken, inclusief alle verwijzingen, bladwijzers, links en referenties.
De software converteert ook accuraat pdf-bestanden – ook als ze een complexe lay-out hebben met allerlei kolommen, tabellen en grafieken – in Word- of Excel-documenten, of bestanden in Corel WordPerfect- of andere formaten, voor verdere bewerking.
De software kan pdf-bestanden afleveren in een beschermde “alleen lezen”-versie, zodat ze voldoen aan alle voorschriften van SOX, GLBA, HIPAA, eDiscovery en andere wettelijke verplichtingen of interne controlepraktijken.
Power PDF werkt ook samen met cloud-diensten zoals Box.net, Dropbox, Evernote, Google Docs, Office 365, SharePoint en Windows OneDrive.
Bron: www.diskidee.be
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier