Horeca en evenementen zijn moeilijk voorspelbare sectoren, en dus vragen ze ook een graad van flexibiliteit van werkgever en- nemer. Maar hoe houdt u het overzicht in die jungle van beschikbaarheden, werkplanningen, loonfiches en andere administratie? Consultant Simeon Koets zocht en vond de oplossing: een SaaS-platform dat u in staat stelt alles handig in één omgeving te integreren.
...

Horeca en evenementen zijn moeilijk voorspelbare sectoren, en dus vragen ze ook een graad van flexibiliteit van werkgever en- nemer. Maar hoe houdt u het overzicht in die jungle van beschikbaarheden, werkplanningen, loonfiches en andere administratie? Consultant Simeon Koets zocht en vond de oplossing: een SaaS-platform dat u in staat stelt alles handig in één omgeving te integreren. "Een nieuwe klant krijgt automatisch zijn eigen database, waarin hij dan elke werknemer kan ingeven, met beschikbaarheden, rijksregisternummer, eventuele andere elementen, zoals het aantal kinderen ten laste, die belangrijk zijn voor het loon, en op het einde van de maand bundelen we alles automatisch, en sturen we het door naar één van de grote loonadministratiebedrijven." En zo gaat ook het plannen allemaal wat gemakkelijker. "Medewerkers kunnen zich via onze app zelf aanmelden, zien welke projecten er aan komen, en zich als beschikbaar aangeven. In één oogopslag zie je wie welke job je kan doen, welke projecten in de pijplijn zitten, en kan je werkschema's opstellen. Zo zit je nooit meer met last-minute gaten. Je betaalt een abonnementsformule waarin een vooraf bepaald aantal ingeplande uren zijn voorzien. Heb je meer uren nodig, dan koop je die gemakkelijk bij." Om alles vlot te doen verlopen is CrewPlanner gekoppeld aan alle sociale secretariaten en andere relevante spelers. Ook CRM-programma's als Teamleader of boekhoudsoftware kunnen met het platform van Koets overweg, en naar overheidsdata als Dimona en RSZ vindt het naadloos de weg. "Het is een complex kluwen, die Belgische wetgeving met al zijn statuten", glimlacht Koets, "maar dat heeft ook een voordeel: als de logica van onze flow zo goed zit dat het daarmee overweg kan, dan kan het platform de regels van elk land aan." En dat is ook de bedoeling. Eerst en vooral mikt CrewPlanner natuurlijk op de Belgische markt, waar al een veertigtal klanten overstag gingen. "En dat aantal groeit maandelijks zo vlot dat we extra sales zullen aannemen. Ook in Nederland zijn we ondertussen een kantoor aan het opzetten, en in Londen plannen we een afdeling. Onder onze klanten zitten immers een aantal bedrijven met internationale filialen, en we hopen dat hun goeie ervaring met ons er voor zorgt dat we die ook over de grenzen mogen verder zetten." Koets begon CrewPlanner drie jaar geleden met een eigen investering van 100.000 euro, dat hij als zelfstandig consultant had verdiend. Zo begon hij langzamerhand het platform te ontwikkelen. "Toen de ontwikkelkosten opliepen, heb ik de developers aangeboden om in ruil mee in het bedrijf te stappen", vertelt hij. "Ondertussen zijn we ook onder de vleugels van Start It @KBC genomen, waar we erg waardevolle coaching krijgen. Verdere investeringen zoeken we voorlopig niet meer. Ik heb gesprekken gehad met mensen, maar het is nooit tot een deal gekomen, en dat moet ook niet, nu we ondertussen omzet draaien."