Het vak hebben ze geleerd bij eBay. Ze, dat zijn Quentin Janssens en Matthieu Ullens, medeoprichters, die meteen de handen in elkaar sloegen met Eric van der Haegen om de naamloze vennootschap World of Gaming en de speelsite Wataro op te richten. “Het gaat om een ludieke gamesite die een beroep doet op handigheid, behendigheid en intelligentie, en waarbij geluk geen enkele rol speelt”, benadrukt Quentin Janssens. De website biedt momenteel een vijftiental spelletjes aan, die speciaal voor de website ontwikkeld werden, en is hetzij gratis, hetzij tegen betaling van luttele euro’s toegankelijk. De site vergoedt zichzelf door een commissie te nemen op de uitgelegde bedragen.

Wataro is enkel toegankelijk voor 18-plussers en de initiatiefnemers van de website benadrukken dat ze de spelers zoveel mogelijk willen responsabiliseren. Zo is per spel een maximumbedrag voorzien en wordt de speler verwittigd als hij te veel geld verliest. Het is ook mogelijk om je winsten terug te nemen. “95% van de spelers speelt opnieuw met zijn gewonnen geld”, voegt Matthieu Ullens toe. Bovendien zijn verschillende behendigheidsniveaus voorzien (zodat een beginneling zich niet kan laten ‘pluimen’ door een professional). Evenzo is het mogelijk om met meerdere spelers te spelen (er wordt nooit tegen de computer gespeeld).

De site werd gemaakt in php5 en Flash, terwijl de ontwikkeling van de website (in vier talen met een zeer gebruiksvriendelijke grafische interface), de hosting en het ontwerp van de spelletjes volledig wordt uitbesteed. Om de 2 maanden zou een nieuw spel aangeboden moeten worden. “Een spel duurt gemiddeld 4 minuten, of 3 partijen voor een kwartiertje ontspanning.” Daarnaast maakt een business intelligence tool het mogelijk om het gedrag van een speler te analyseren en hem gepersonaliseerde dynamische inhoud te presenteren. De website bevat eveneens een 2.0 luik in de vorm van een boodschappendienst en een link naar Facebook. De site werd begin januari gelanceerd en telt nu al meer dan 30.000 geregistreerde spelers in België, Frankrijk, Nederland en Polen. Het trio hoopt tegen het einde van het jaar breakeven te draaien en wil tegen Kerstmis een dozijn medewerkers in dienst hebben. “Als het model werkt, zal een geografische uitbreiding bekeken worden”, preciseert Quentin Janssens, die zich ervan bewust is dat nog andere (grote) spelers actief zijn op deze markt.

[MH]

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content